احتمال افزایش وام ودیعه مسكن دانشجویان متاهل

احتمال افزایش وام ودیعه مسكن دانشجویان متاهل

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت:
براساس لایحه بودجه 98، ودیعه مسكن دانشجویان در تهران ۷۰ میلیون تومان، دیگر كلانشهرها ۵۰ میلیون تومان و دیگر شهرها
 ۳۰ میلیون تومان است. 
به گزارش مهر، ذوالفقار یزدان‌مهر درباره وام ویژه دكتری افزود: سال ۹۳ كل اعتباری كه برای دانشجویان دكتری اختصاص داده شد، سه میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان بود كه با تأكید وزیر علوم در سال ۹۴، این اعتبار به ۲۰ میلیارد تومان و در سال ۹۵ به ۵۸ میلیارد تومان، در سال ۹۶ به ۱۶۶ میلیارد تومان و در سال جاری به
 ۲۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان تاكید كرد: كل دانشجویان دكترای غیر بورسیه روزانه شامل حال این وام شده و از آن استفاده كرده‌اند. 
وی ادامه داد: بخشی از این وام توسط یكی از بانك‌ها پرداخت می‌شد. تعدادی كه نتوانستند از طریق بانك این وام را دریافت كنند از طریق صندوق آن را دریافت می‌كنند.
یزدان‌مهر تصریح كرد: به دانشجویان دكتری هر ماه ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و در كنار آن می‌توانند از سه میلیون وام ضروری استفاده كنند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره این‌كه آیا وام دكتری برای سال ۹۸ افزایش خواهد یافت، ادامه داد: ما بنا داریم رقمی را كه بانك‌ها ارائه می‌دهند افزایش دهیم؛ البته این موضوع بعد از تأیید در هیات امنا، اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین برنامه داریم تا دانشجویان تمام‌وقت دكتری بعد از آزمون جامع بتوانند از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند شوند.