نسخه Pdf

تلگرام قابل نفوذ است

تلگرام قابل نفوذ است

رئیس پلیس فتای خوزستان از كشف نقص امنیتی جدیدی در تلگرام خبر داد و گفت: شبكه‌های اجتماعی دارای ضعف‌های فراوانی هستند كه هراز گاهی باگ امنیتی جدیدی در آنها كشف می‌شود.
سرهنگ شاهین حسنوند اظهار كرد: ضعف امنیتی تازه‌ای درپیام‌رسان تلگرام كشف شده كه می‌تواند بسیار خطرناك باشد. این مشكل ناشی از وجود ضعف امنیتی در رمزنگاری از پیام‌های ارسال‌شده توسط ربات تلگرام است كه محققان توانستند با استفاده از این ضعف به جریان ارتباطی بین یك بدافزار و اپراتور آن دسترسی پیدا كنند. 
وی استفاده از پیام رسان‌های داخلی به جای خارجی را توسط شهروندان مورد تاكید قرار داد و افزود: امنیت در بستر اینترنت هیچ‌گاه صد‌در‌صد نیست، بنابراین كاربران از نگهداری اطلاعات خصوصی خود در گوشی همراه خودداری كرده وعلاوه بر آن نباید هیچ‌گونه اطلاعات خصوصی و حساس خود شامل اطلاعات بانكی، تصاویرشخصی یا خانوادگی و... را از طریق فضای مجازی منتقل كنند.
این مقام مسؤول بیان كرد: با كشف این نقص امنیتی جدید، مشخص شد استفاده از ربات‌های تلگرام خالی از اشكال نیست و نباید به آنها اعتماد كرد. در این شبكه اجتماعی، ارتباط كاربران با همدیگر از طریق پروتكل امنی صورت می‌پذیرد، اما پیام‌های ربات توسط لایه‌ای محافظت می‌شود كه برای فراهم كردن امنیت آنها كافی نیست.
سرهنگ حسنوند ضمن بیان این‌كه از ربات‌های تلگرام برای كارهای مختلفی استفاده می‌شود، به كاربران توصیه كرد استفاده از این پیام رسان را قطع كنند یا از عضویت در گروه‌ها یا كانال‌هایی كه از ربات تلگرام استفاده می‌كنند، اجتناب كنند و همچنین از ربات تلگرام نیز استفاده نكنند. وی خاطرنشان كرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های تلفن‌همراه موضوع را از طریق به نشانی
 www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی  به پلیس فتا گزارش كنند.
ضمیمه چار دیواری