پایان آسمانخراش

خط قرمز شاهین طبع روی نام حامد حدادی

پایان آسمانخراش

پس از این‌كه حامد حدادی اعلام كرد كه به خاطر ایران و به خاطر پرچم دوباره به تیم ملی بر می‌گردد شاید كمتر كسی توقعش را داشت كه واكنش مهران شاهین طبع به این حركت حدادی این باشد:«صلاح دیدیم كه در این مقطع از حدادی استفاده
 نكنیم.»
حدادی جزو بازیكنان دعوت شده به اردوی تیم ملی بسكتبال برای حضور در پنجره پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین بود. وی اما با یك هفته تاخیر، پنجشنبه گذشته به تالار بسكتبال آزادی رفت و با تاكید بر این‌كه به خاطر برخی كدورت‌ها از حضورِ به موقع در تمرینات امتناع كرده بود گفت كه به خاطر تیم ملی و پرچم ایران، این كدورت‌ها را فعلا كنار می‌گذارم و به اردو ملحق می‌شوم.
با این حال شاهین طبع تصمیمش را گرفته است و قصد ندارد تا از حدادی در این برهه زمانی استفاده كند:  «ترجیح می‌دهم خیلی صحبت نكنم چون درست نیست كه تیم ملی در آستانه دیدارهای مهمی كه دارد با این‌گونه مسائل مواجه شود. فقط این‌كه صلاح دیدم از حامد استفاده نكنم. من به توانایی‌های او اعتقاد دارم و به همین دلیل به اردو دعوت شد اما در این مقطع صلاح ندیدم كه در تمرینات شركت داشته باشد.»
از شاهین طبع درباره نخستین بازی در پنجره پایانی سوال كردیم كه او این واكنش را نشان داد: «ژاپنی‌ها شناخت خوبی از بسكتبال و تیم ملی ایران دارند، ما هم شناخت لازم را از آنها داریم. همین موضوع شرایط بازی را سخت‌تر می‌كند چون قاعدتا هر دو تیم براساس شناختی كه دارند، تاكتیك و تركیب خود را انتخاب می‌كنند. تیم ملی بسكتبال راه اصلی را برای كسب مجوز جام جهانی رفته اما با این حال برایمان مهم است كه از دیدار برابر ژاپن و استرالیا هم نتیجه بگیریم. امیدوار هم هستیم این اتفاق بیفتد.»
او در پایان درباره تركیب تیم ملی بسكتبال و این‌كه پیش از این گفته شده بود احتمال دارد برای این پنجره از رقابت‌ها دو تركیب متفاوت معرفی شود، گفت: «هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده ایم اما بعید هم نیست. در هر دو بازی میزبان هستیم و می‌توانیم همه بازیكنان را در اختیار داشته باشیم. فكر می‌كنم یكی دو روز پیش از دیدار با ژاپن تصمیم نهایی در این زمینه را بگیریم.»