به گواه شاعر

به گواه شاعر


محمدمهدی سیار گرچه چهره جوانی است، اما این روزها از جمله شاعران قابل توجه كشور محسوب می‌شود. شاعر و ترانه‌سرایی كه استاد دانشگاه هم هست و در سال 94، برگزیده بیست‌ونهمین دوره جایزه كتاب سال شد.
سیار در گفت‌وگو با جام‌جم درباره این سروده‌اش می‌گوید: این قطعه، حاصل یكی از همكاری‌های من با آهنگساز خوب كشورمان فرید سعادتمند محسوب می‌شود. البته تیتراژ را پیش از این در مجموعه‌هایی چون «حانیه»، «بازی نقاب‌ها» یا قطعه «چه بگویم» با صدای سالار عقیلی تجربه كرده بودیم. در ادامه تصمیم گرفتیم این روند كارهای عاشقانه با این سبك را ادامه بدهیم و آلبومی با صدای محمد معتمدی كه از صداهای خوب و ناب موسیقی كشور است، روانه بازار كنیم. این آلبوم تحت نام «حالا كه می‌روی» فراهم آمده و شامل هشت اثر است. این قطعه هم از جمله قطعات آن آلبوم بود كه با توجه به فضای عاشقانه و متناسبش با سریال، خوشحال شدیم كه آقای اسعدیان برای مجموعه‌شان انتخاب كردند.
این شاعر با اشاره به تاثیر موسیقی تیتراژ مجموعه‌های تلویزیونی در خوانده شدن دیگر اشعار شاعران در جامعه و بین مخاطبان می‌افزاید: سریال‌سازی در كشور ما كاری حرفه‌ای است و وقتی اثر از تلویزیون پخش می‌شود، میزان بالای مخاطبان را هم دارد. سریال یك مجموعه هنری مركب از بخش‌های مختلف است و در آن اكثر هنرها در كنار هم قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر موسیقی هم به جزئی جدایی‌ناپذیر از مجموعه‌های تلویزیونی تبدیل شده و به صورت موسیقی متن و تیتراژ، به كمك حال و هوای مجموعه‌ها می‌آید.