فواد صفاریان‌پور كارگردان  «اختیاریه» شد

فواد صفاریان‌پور كارگردان «اختیاریه» شد

فواد صفاریان‌پور، كارگردان برنامه‌های تلویزیونی درباره برنامه تازه خود «اختیاریه» كه قرار است كارگردانی آن را بر عهده بگیرد به مهرگفت: اختیاریه یك هاردتاك بوده و قرار است فارغ از مرزها و كلیشه‌های متداول حركت كند و در شبكه پنج سیما تولید می‌شود.
وی ادامه داد: نكته ویژه این برنامه این است كه یكی از سازنده‌های اصلی برنامه یك روزنامه‌نگار است؛ چیزی كه در برنامه‌های گفت‌وگومحور رعایت نمی‌شود، اجرای یك گفت‌وگوی درست و اساسی است كه مرتضی فاطمی مجری این برنامه به دلیل روزنامه‌نگار بودن می‌تواند چنین گفت‌وگویی را دربیاورد.
این كارگردان با اشاره به همكاری قبلی خود با فاطمی تصریح كرد: ما پیش از این تجربه دیگری هم در «۱۸۰ درجه» در شبكه افق داشته‌ایم و او این قابلیت را از خود نشان داده كه در قامت یك روزنامه‌نگار در برابر مهمان حاضر شود. او قرار نیست خواص یك شومن را داشته باشد یا بخواهد لوندی‌های معمول یك مجری را دربیاورد.
صفاریان‌پور در ادامه در توضیح بیشتر اجراهای نامتعارف و اتفاقات غیرصحیح كه توسط برخی مجریان تلویزیون رقم می‌خورد، بیان كرد: برنامه‌ساز و مجری در این رویكرد باور ندارند كه باید نسبت به جامعه خود پیشرو باشند و برخی از آنها تلویزیون را به‌عنوان یك مدیوم رسانه‌ای نمی‌شناسند و آن را با فضای مجازی اشتباه گرفته‌اند.
وی در پایان با اشاره به نگرش اشتباه برخی مدیران نیز اظهار كرد: برخی مدیران ما در بحث‌ها می‌گویند كه فلان برنامه در فضای مجازی خوب دیده نشده است. البته فضای مجازی اهمیت دارد، اما نه این‌كه جایگاه آن اشتباه گرفته شود. برخی همكاران برنامه‌ساز ما نیز این اشتباه را دارند كه اولویت اصلی را برای فضای مجازی قائل می‌شوند.
برنامه اختیاریه قرار است روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۲ با اجرای سیدمرتضی فاطمی به صورت زنده از شبكه پنج سیما پخش شود.