عذرخواهی از شفر ؟ اصلا!

داور مسابقه تراکتورسازی و استقلال، عذرخواهی از سرمربی استقلال را تکذیب کرد

عذرخواهی از شفر ؟ اصلا!

 وینفرد شفر، سرمربی استقلال بعد از بازی با تراكتورسازی در حالی كه تیمش شكست خورده بود در جمع خبرنگاران از این گفت كه اشكان خورشیدی داور مسابقه به خاطر اشتباهاتش از او عذرخواهی كرده است. شفر در این باره توضیح داد: بعد از بازی با پدیده داور از ما عذرخواهی كرد و امروز هم داور بازی از من عذرخواهی كرد. این نشان‌دهنده شجاعت داور است. 
بعد از این اظهارات هواداران استقلال علیه خورشیدی موضع گرفتند و از این گفتند كه مگر عذرخواهی داور امتیاز از دست رفته را به جمع امتیازات آنها برمی‌گرداند؟ كانال رسمی باشگاه استقلال هم با موضعگیری علیه او تاكید کرد: اشكان دژاگه باید از سوی خورشیدی اخراج می‌شد، چراكه نه‌تنها از عمد پای امید نورافكن را زد، بلكه بعد از گل هم به جمع هواداران رفت. خورشیدی اما تنها به دادن یك كارت زرد بسنده كرد. استقلالی‌ها اعتقاد داشتند وقتی بازیكنی به سمت هواداران می‌رود و آن‌طور با آنها شادی می‌كند مستحق كارت زرد است، ولی مثلا در جام ملت‌های استرالیا كسی به یاد ندارد كه مرتضی پورعلی گنجی پس از آن شادی معروفش در بازی با عراق از داور مسابقه كارت زرد گرفته باشد، چون  او كلا بین تماشاگران بود. 
اشكان خورشیدی دیروز در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم حرف‌های وینفرد شفر را رد‌كرد و گفت به هیچ وجه از او عذرخواهی نكرده‌است: «‌من اصلا از آقای شفر عذرخواهی نكرده‌ام. ما به سمت هم رفتیم، به یكدیگر خسته نباشید گفتیم و یكدیگر را در آغوش گرفتیم. اصلا یادم نمی‌آید كه از آقای شفر عذرخواهی كرده باشم. بعد از بازی كلا بازیكنان استقلال هم كه سمت من آمدند خیلی محترمانه برخورد كردند و اصلا اعتراضی هم در كار نبود. نمی‌دانم چرا آقای شفر چنین چیزی را گفته است. »
در همین حال داوود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری هم حرف‌های وینفرد شفر را رد كرد. او كه در ورزشگاه یادگار امام(ره) هم حضور داشت در این باره گفت: «اصلا صحت ندارد، چرا كه اولا در این بازی هیچ اشتباه تاثیرگذاری دیده نشده كه داور بخواهد از كسی عذرخواهی كند و البته حتی اگر در یك بازی داور مرتكب اشتباهی شود از عوامل تیم‌ها عذرخواهی نمی‌كند.» او درباره ادعای استقلالی‌ها درباره اخراج اشكان هم توضیح داد: «در این مسابقه برخی مدعی بودند كه باید كارت زرد دوم به اشكان دژاگه داده می‌شد، اما این مسأله به هیچ وجه صحت ندارد. حتی ممكن است در برخی كشورها چنین جریمه‌ای در نظر گرفته شده باشد، اما معیار ما قوانین فیفا و الگوهای داوری است. دژاگه در صحنه شادی گل حركت نادرستی انجام نداد كه باعث تحریك تماشاگران شده باشد. او كاملا رفتاری عادی داشت كه نمی‌تواند باعث دریافت كارت زرد شود. در جام جهانی و در مسابقه لهستان و سنگال هم بازیكن لهستان چنین حركتی انجام می‌دهد، اما می‌بینیم كه جریمه نمی‌شود.»