5 ویژگی كلیدی پورشه 919 اوو ركوردشكن!

5 ویژگی كلیدی پورشه 919 اوو ركوردشكن!

ساخت خودرویی كه ركورد پیست مشهور نوربرگ رینگ را 51 ثانیه بهبود دهد، اصلا كار آسانی نیست. به گزارش پدال، یكی از شاخص‌ترین خودروسازان جهان، پورشه است كه برای ركوردشكنی در جهنم سبز اقدام به ارتقا و اورهال اساسی خودروی برنده در لمانز كرده و نام آن را 919 اوو گذاشته است. اولین ویژگی به سیستم تعلیق مربوط می‌شود. تقریبا تمام خودروهای مسابقه‌ای از سیستم تعلیق متفاوتی در مقایسه با خودروهای معمولی استفاده می‌كنند و 919 هیبرید اوو هم از این موضوع مستثنا نیست. در مقایسه با 919 عادی، پورشه سیستم تعلیق جناغی متفاوتی را نصب كرده و استحكام و سفتی خودرو را ارتقا داده است. این خودروساز همچنین از نسخه به‌روز شده سیستم تعلیقی استفاده كرده كه ارتفاع خودرو را در پایین‌ترین حد ممكن نگاه می‌دارد.
تكمیل‌كننده سامانه تعلیق، لاستیك‌ها هستند كه توسط پورشه و میشلین توسعه یافته‌اند تا به این ترتیب بهترین عملكرد را در نوربرگ رینگ داشته باشند. ركوردشكنی 919 هیبرید اوو در دمای بالا انجام شده و اگر هوا خنك‌تر بود، این خودرو شاید زمان بهتری را هم ثبت می‌كرد. سومین ویژگی كلیدی این خودروی اعجوبه سیستم‌های هیدرولیك جدید است. این سیستم‌های هیدرولیكی شامل یك سیستم كاهش درگ پیشرفته دی.آر.اس در بال عقب و دیفیوزر جلوی فعال هستند.
 پورشه همچنین سیستم ترمز با سیم روی چهار چرخ را نیز نصب كرده كه نقش هدایت گشتاوری در زمان ترمز گرفتن را شبیه‌سازی می‌كند. بخش آیرودینامیكی هم تغییر كلیدی این خودرو بوده است. بدنه‌ای جدید، ركاب‌های جانبی بسط یافته، دیفیوزر بزرگ‌تر و یك بال عقب چشمگیر از جمله بهبودهای 919 اوو هستند. درنهایت به قوای محركه می‌رسیم. پورشه اقدام به بهبود پیشرانه V4 این خودروی مسابقه‌ای كرده و قدرتش را از 500 به حدود 720 اسب بخار رسانده است. همچنین واحد الكتریكی هم 440 اسب بخار دیگر را روانه چرخ‌های جلو می‌كند. این خودروساز تخمین‌زده 919 اوو شتاب صفر تا 300 كیلومتر در ساعت حدود هشت ثانیه‌ای دارد كه خب برای هیولای نوربرگ رینگ عملكرد تعجب‌آوری هم نیست!