عامل جنایت در پاتوق افیونی، به زندگی بازگشت

عامل جنایت در پاتوق افیونی، به زندگی بازگشت

مجرم سابقه دار  كه به خاطر كشتن یك معتاد در پاتوق افیونی به قصاص محكوم شده بود، سرانجام با جلب رضایت اولیای دم به زندگی برگشت.
به گزارش جام‌جم، شامگاه دوازدهم بهمن 93 جسد یك مرد ناشناس در حفره فاضلاب در اتوبان شهید یاسینی از سوی ماموران شهرداری پیدا شد. شواهد نشان می‌داد جسد متعلق به یك مرد معتاد به نام علی بوده  كه خفه شده و در پاتوق معتادان رها شده است.
پلیس به بررسی پرداخت و دریافت تلفن همراه وی سرقت شده است. به این ترتیب پلیس به ردیابی موبایل دزدی پرداخت و یك مجرم سابقه دار به نام كریم را بازداشت كرد. این مرد به قتل اعتراف كرد و گفت، دوستش نیز در این ماجرا مقتول را كتك زده است. دو متهم درحالی در شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه ایستادند كه پدر و مادر مقتول برای آنها حكم قصاص خواستند. در جلسه دادگاه، كریم به دفاع پرداخت و گفت: به شیشه معتاد بودم. من و دوستانم برای مصرف مواد گاهی اوقات به حفره فاضلاب می‌رفتیم. آنجا مشغول مصرف مواد بودیم كه علی سر رسید. او می‌خواست در کشیدن شیشه با ما شریك شود كه با او درگیر شدم. او فحاشی كرد و می‌خواست با پایپ به صورت دوستم، بزند كه در درگیری با ماموران پلیس پایش تیر خورده و زخمی بود. من به هواخواهی از دوستم كاپشن علی را روی صورتش كشیدم و دست و پایش را با یك پیراهن كهنه بستم. من او را رها كردم اما بعد فهمیدم به خاطر خفگی جان سپرده است. من قصد كشتن او را نداشتم و برای این‌كه سایر معتادان را بترسانم چنین بلایی سرش آوردم. من گوشی تلفن همراه او را هم سرقت كردم و از همین طریق بازداشت شدم.
سپس متهم ردیف دوم به دفاع پرداخت و گفت: من فقط چند سیلی به صورت او زدم و از حفره فاضلاب بیرون رفتم.
 در پایان جلسه، هیات قضایی كریم را به قصاص و متهم ردیف دوم را به زندان محكوم كرد. با اعتراض كریم به حكم صادره، قضات دیوان عالی كشور پرونده را بار دیگر بررسی و حكم قصاص كریم را شكستند.
به این ترتیب كریم بار دیگر محاكمه و این بار نیز به درخواست اولیای دم با حكم قضایی به قصاص محكوم شد. حكم صادره در دیوان عالی كشور تایید شده بود كه وی توانست با پرداخت دیه، رضایت اولیای دم را جلب كند و به زندگی برگردد. وی دیروز در شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یك مستشار از جنبه عمومی جرم محاكمه شد.
این متهم گفت: مواد مخدر زندگی‌ام را نابود كرد و باعث شد ناخواسته دست به قتل بزنم. من شرمنده اولیای دم هستم و با سختی زیاد توانستم رضایت آنها را جلب كنم. حالا مواد مخدر را ترك كرده و به زندگی عادی برگشته‌ام. از قضات تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.
در پایان جلسه، هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر كند.