برنی سندرز  كارزار خود را شروع كرد

برنی سندرز كارزار خود را شروع كرد

برنی سندرز، سناتور برجسته آمریكایی  با برگزاری نخستین همایش انتخاباتی رسما وارد رقابت‌های سیاسی برای مقابله با دونالد ترامپ شد. او در كارزار مقدماتی حزب دموكرات در انتخابات سال ۲۰۱۶ هم رقیبی بسیار جدی برای هیلاری كلینتون بود، اما بعدها كنار گذاشته شد. سندرز ،دونالد ترامپ را فردی «خطرناك» برای آمریكا و جهان می‌داند و معتقد است او را در انتخابات آینده شكست خواهد داد.
 به گزارش بی.بی.سی، سندرز در سخنرانی روز شنبه (دوم مارس) خود وعده داد یك انقلاب سیاسی به راه بیندازد و در مقابل آنچه طمعكاری نظام سرمایه‌داری خوانده بایستد. او همچنین به اصلاح گسترده قوانین مهاجرت است به طوری كه به صدها هزار مهاجر بدون مدرك در داخل ایالات متحده اجازه اقامت داده شود.  تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها و كالج‌ها، اصلاح قانون بیمه درمانی و ارائه بیمه همگانی برای همه مردم آمریكا،  تضمین شغلی از سوی دولت فدرال برای همه آمریكایی‌ها از دیگر برنامه‌های سندرز است.
كارشناسان تا اینجا برنی سندرز را جدی‌ترین رقیب برای دونالد ترامپ در انتخابات آینده می‌دانند. هرچند هنوز معلوم نیست كه تا آن زمان جمهوریخواهان چه تصمیمی خواهند گرفت. مایكل كوهن، وكیل سابق دونالد ترامپ گفته است: اگر ترامپ در ۲۰۲۰ در انتخابات شكست بخورد ریاست‌جمهوری را به صورت صلح‌آمیز ترك نخواهد كرد. معنای این سخن آن است كه آمریكایی‌ها باید نگران واكنش‌های بعدی دونالد ترامپ در صورت شكست خود در انتخابات باشند.