بازار فروش قطعات  تقلبی خودرو داغ شد

بازار فروش قطعات تقلبی خودرو داغ شد


رئیس اتحادیه تعمیركاران خودرو با تأكید بر این‌كه متأسفانه قیمت قطعات یدکی تا بیش از
۳۰۰ درصد افزایش پیدا كرده است، گفت: قیمت قطعات بسیار بالا رفته و برای مردم تعویض یا تعمیر آنها به صرفه نیست.
علیرضا نیك‌آیین در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به این‌كه در شب عید با افزایش تقاضا برای خرید قطعات خودرو روبه‌رو هستیم، اظهار كرد: متأسفانه در این شرایط وفور قطعات بی‌كیفیت و تقلبی در بازار بسیار است به نحوی كه تعداد تعمیرات خودرو به حد بالا رسیده است.
وی با اشاره به فروش قطعات و روغن بدون گارانتی در سطح بازار  افزود: در حال حاضر سازنده‌های اصلی قطعات خودرو ترجیح می‌دهند نواقص خط تولید شركت‌های خودروساز را برطرف کنند و تمركز زیادی بر بازار قطعات ندارند به نحوی كه این كمبود توسط تعدادی سوءاستفاده‌گر در بازار شناسایی و در تلاش برای فروش قطعات فاقد كیفیت خود در بازار هستند.
رئیس اتحادیه تعمیركاران خودرو گفت: متأسفانه با استفاده از تجهیزات پیشرفته علامت‌هایی روی قطعات حك می‌كنند كه مصرف‌كننده به هیچ عنوان نمی‌تواند قطعه بی‌كیفیت را شناسایی كند.
نیك‌آیین با اشاره به این‌كه به مردم توصیه می‌كنم به جای خرید قطعات خارجی عمدتاً تمركز خود را به خرید قطعات ایرانی كنند، افزود: با توجه به شرایط تحریم شركت‌های خارجی تمایلی به ارسال قطعه به كشور ندارند؛ اما عده‌ای سوءاستفاده‌گر قطعات خود را به نام اورجینال به مردم می‌فروشند.
وی با تأكید بر این‌كه متأسفانه قیمت قطعات نیز تا بیش از 300 درصد افزایش پیدا كرده است، تصریح كرد: یاتاقان برای كامیون از یك میلیون و 500 هزار تومان به هشت میلیون تومان رسیده است جالب این‌كه با همین قیمت نیز مصرف‌كننده به زحمت می‌تواند این قطعه را در بازار پیدا كند. علاوه براین دیسك صفحه و لنت چرخ نیز برای خودروهای سواری رشد قابل توجهی در قیمت پیدا كرده و حتی لنت‌های چرخ فاقد استاندارد با شگردهای متعدد آن هم با قیمت بالا به فروش می‌رسد در حالی كه این لنت‌ها استاندارد نبوده و بعد از چندین كیلومتر پودر می‌شود.