همیشه با صبر و تمرین جایگاهم را گرفته‌ام

امیر عابدزاده با انگیزه به کارش ادامه می‌دهد

همیشه با صبر و تمرین جایگاهم را گرفته‌ام

 امیر عابدزاده پیشرفت چشمگیری کرده است. وقتی در لیگ برتر بازی می‌کرد همه تصور می‌کردند زیر سایه نام پدرش قرار دارد و اگر هم فوتبالیست شده به همین خاطر است. امیر اما ایستاد و مبارزه کرد. از ایران رفت تا بتواند در اروپا شانس خود را برای بازی امتحان کند.
امیر که قبلا در رده جوانان برای تیم های برنتفورد و تاتنهام انگلیس بازی کرده بود، تصمیم گرفت بعد از جدایی از راه‌آهن، عازم باشگاه باریرنسه در پرتغال شود. او در این باشگاه ده بازی هم انجام داد و توانست نظر مسئولان باشگاه ماریتیموی پرتغال را جلب کند. امیر هر چند در ابتدا نیمکت‌نشین بود ولی اینقدر تلاش و تمرین کرد تا شانس بازی به دست آورد. وقتی هم درون چارچوب قرار گرفت توانست دروازه‌بان شماره یک این تیم شود. او با سیوهای عالی در شرایط سخت خود را در تیم جا انداخت. امیر تا پیش از رقابت‌های جام ملت‌ها  در ماریتیمو فیکس بود ولی حضور در این تورنمت باعث شد تا گلر دوم شانس بازی به دست بیاورد و تبدیل به گلر شماره یک شود. در این بین امیر یک مصدومیت هم داشت که کارش را کمی سخت  کرد. با این حال او به آینده امید زیادی دارد. امیر در جام ملت‌ها هر چند بازی نکرد ولی در تمرینات جزو بهترین ها بود و با سیوهای خوب چندین و چندبار حتی واکنش مثبت کی‌روش را برانگیخت.
امیر در گفت‌وگو با جام جم توضیحاتی درباره آخرین شرایط خود داد. امیر ابتدا درباره از دست دادن جایگاه خود در ترکیب ماریتیمو گفت: «به هر حال مدتی کنار تیم نبودم و برایم در اولویت اول تیم ملی قرار داشت. حتی اگر در آینده هم این اتفاق رخ دهد بازهم تیم ملی را انتخاب می‌کنم. پوشیدن پیراهن تیم کشورم برایم افتخار بزرگی است. الان هم با انگیزه به کارم ادامه می‌دهم. همیشه با صبر و تمرین جایگاهم را گرفته‌ام. این بار هم تمام تلاشم را می‌کنم. ان‌شاءا... بتوانم دوباره تبدیل به دروازه‌بان شماره یک تیم شوم. در این شرایط چیزی مهمتر از انگیزه و تمرین نیست.»
عابدزاده درباره وضعیت پای خود توضیح می دهد: «قبل از بازی با اسپورتینگ، پایم ضربه نسبتا شدیدی خورد و مجبور شدم تا بیشتر مراقب آن باشم، ولی الان شرایط خوبی دارم و مشکلی برای بازی ندارم.»