واكنش‌ها به فاجعه در برنابئو

واكنش‌ها به فاجعه در برنابئو

 «فاجعه»، «شب دراماتیك»، «شب كابوس‌وار» و «معجزه» از جمله واژه‌هایی بود كه رسانه‌های ورزشی معتبر جهان برای توصیف بازی سه‌شنبه شب رئال و آژاكس انتخاب كردند. اما بی‌شك هیچ‌كدام از این كلمات نمی‌تواند یك هفته اخیر طرفداران رئال را توصیف كند. بعد از باخت مقابل بارسا در كوپا دل‌ری و حذف از جام حذفی، شنبه باز هم در لالیگا به بارسا باختند تا امیدشان در این مسابقات هم تقریبا از بین برود. فقط لیگ قهرمانان اروپا مانده بود كه آژاكس با جوانان آینده دارش توانست باخت 2 بر یك در بازی رفت را با نتیجه عجیب 4 بر یك جبران و قهرمان سه دوره قبلی این بازی‌ها را در خانه حذف كند.
در واكنش به این باخت، روزنامه فرانسوی اكیپ با تیتر «پادشاه مادرید مرده است»، به این موضوع اشاره كرد كه رونالدو با جدایی‌اش از مادرید یك حفره بزرگ در تیم اسپانیایی ایجاد كرد. روزنامه ایتالیایی گازتا دلو اسپورت با استفاده از تركیب « شب دراماتیك در خانه سفید»، نوشت كه چهار گل آژاكس سقوط مادرید را تكمیل كرد و باعث شد تیم اسپانیایی پس از هزاران روز از لیگ قهرمانان خداحافظی كند.
سایت ESPN هم به درخشش هافبك صرب آژاكس اشاره كرد و نوشت: تادیچ اجازه نداد مادرید به حكمرانی‌اش در اروپا ادامه دهد. سانتیاگو برنابئو شاهد یك بازگشت خاص بود و درخشش یك مهاجم را به خود دید كه مدت‌ها شاهدش نبود. روزنامه آلمانی بیلد هم بازی سه‌شنبه شب را این‌طور توصیف كرد: معجزه امشب لیگ قهرمانان اروپا به دورتموند اختصاص نداشت بلكه متعلق به آژاكس در اسپانیا بود. رئال مادرید مدافع عنوان قهرمانی و قهرمان سه دوره اخیر این رقابت‌ها دیگر در لیگ قهرمانان حضور ندارد.
البته این واكنش‌ها تنها محدود به رسانه‌ها نبوده و گفته می‌شود هواداران رئال به‌شدت از مدیران این تیم ناراضی هستند. در همین رابطه، روزنامه اسپورت اسپانیا خبر داد كه انقلاب هواداران رئال مادرید علیه فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه بعد از شكست مقابل آژاكس و حذف از لیگ قهرمانان اروپا دوچندان شده است.
علاوه بر این، شكست سخت مقابل آژاكس موجب شد تا چند ركورد منفی هم برای سفیدپوشان مادرید به ثبت برسد. از فصل 95-94 این اولین‌بار است كه رئال بعد از پیروزی در بازی رفت مرحله حذفی، بازی برگشت را واگذار كرده و از دور رقابت‌ها حذف می‌شود. همچنین از فصل
 13‌-2012 به بعد، رئال اولین قهرمان دوره قبلی است كه نتوانسته به مرحله یك چهارم صعود كند. از سوی دیگر، باخت 4 بر یك مقابل آژاكس در واقع بدترین باخت این تیم در بازی‌های اروپایی در خانه به حساب می‌آید. علاوه بر این، از سال 2004 به بعد این اولین‌بار است كه رئال در چهار بازی خانگی پیاپی شكست می‌خورد.