چند كتاب خوب برای استارت‌آپی‌ها

پیشنهادهایی برای تعطیلات داریم

چند كتاب خوب برای استارت‌آپی‌ها



 یكی از راه‌های كسب تجربه و شناخت دنیای استارت‌آپی، مطالعه كتاب است. كتاب دریچه‌ای نوین به چیزهایی است كه توسط دیگران تجربه شده و می‌توان با خواندن آن به‌راحتی به تجربیات دست یافت. كتاب‌های حوزه كارآفرینی و كسب‌وكار متنوع هستند و دامنه گسترده‌ای از موضوعات را شامل می‌شوند. بعضی از این كتاب‌ها به بیان تجربیات افراد موفق و كارآفرین می‌پردازند. بعضی دیگر درباره روش‌های انجام پروژه و كسب‌و كار است. گروهی دیگر به دنبال تشریح اشتباهات یا موفقیت‌های كسب‌وكارهای دیگر است. خواندن هر كدام از این كتاب‌ها می‌تواند به حركت بهتر كسب‌وكارها در مسیر رشدشان كمك كند. در ادامه به بعضی از این كتاب‌ها كه می‌توانند منابع خوبی برای مطالعه شما در تعطیلات نوروزی باشد، اشاره شده است:
‌ نوپای ناب: كارآفرینان امروزی چگونه از نوآوری برای‌ خلق كسب‌وكارهای بسیار موفق استفاده می‌كنند؟
(The Lean Startup)  را اریك ریس نوشته است. این كتاب در حوزه راهبرد محصول و راه‌اندازی كسب‌وكار است و دید وسیعی از ساختار چابك (agile) به خوانندگانش می‌دهد. اریك ریس همچنین مثال‌های خوبی از اشتباهاتی كه باید برای ادامه كار یك كسب‌وكار از آنها دوری كرد، ارائه می‌كند. سری كتاب‌های ناب (مثل رشد ناب یا اجرای ناب) مجموعه كتاب‌های كاربردی و جذابی برای خوانندگان هستند.
 صفر به یك
(zero to one) كتابی به قلم پیتر تیل است كه نگرشی متفاوت به ایجاد استارت‌آپ دارد. او عقیده دارد ساختن چیزی كه وجود ندارد و رسیدن به خواسته‌های پاسخ داده نشده برای كاربران بسیار ارزشمند خواهد بود. خواندن این كتاب دید جدیدی از دنیای كسب‌وكار به شما خواهد داد.
 سختی كارهای سخت
(The Hard Thing About Hard Things)  را بن هاروویتز با شهامت نگاشته است. این كتاب درباره سختی‌ كسب‌وكارهای استارت‌آپی است و به موضوعاتی همچون دردسرهای شروع كار، تقسیم سهام و مشكلات كار كردن با دوستان و اخراج آنها پرداخته است. خواندن درباره سختی‌های كار، قبل از شروع می‌تواند دید واقع‌گرایانه‌ای به شما بدهد.
 خلق مدل كسب‌وكار
 (Business Model Generation)  را الكساندر استروالدر و ایو پینگنیور نگاشته‌اند. این كتاب نمونه خیلی خوبی برای یادگیری ایجاد مدل كسب‌وكار و شناخت ویژگی‌های آن است.  در این كتاب چگونگی نگارش بوم كسب‌وكار و جزئیات آن آموزش داده شده است. این كتاب پر از تصاویر جذاب و آموزش توام با لحنی شیرین است.