جنگ اكران

جنگ اكران


امروز سالروز شهادت امام هادی(ع) است؛ امام بزرگواری كه برای نشر احكام اسلام و آموزش و پرورش و شناساندن مكتب و مذهب جعفری و تربیت شاگردان و اصحاب گرانقدر گام‌های بلند برداشت و لحظه‌ای از آگاه كردن مردم و آشنا كردن آنها با حقایق مذهبی نایستاد. البته صادق علیزاده به همین مناسبت در مطلب همین صفحه گزارشی دارد درباره بقعه آن حضرت با نگاهی به تخریب و بازسازی آن كه خواندنش خالی از لطف نیست.
 یك آگهی تبلیغاتی سوژه صفحه 10 امروز است. ماجرا از این قرار است كه آگهی تبلیغاتی شكلات پارمیدا حسابی در فضای مجازی سر و صدا به پا كرده است. تور رسانه‌های چاپی هم كه معمولا در این فضا پهن است تا سوژه ناب و به روزی به دست بیاید، همین آگهی سوژه اول هفته روزنامه شده است و مجموعه مطالبی در رابطه با این آگهی را می‌توانید در صفحه 10 امروز بخوانید. منتقدان این آگهی از این جهت سؤال دارند كه چرا این شركت در این آگهی با استفاده از بُعد حیوانی انسان‌ها، دنبال فروش محصول خــود است؟! البــته
نقدهای دیگری هم به آن وارد كرده‌اند كه همه آنها را می‌توانید در بسته جمع و جور آماده شده در صفحه 10 امروز بخوانید.
 در سینمای ایران همیشه جنگ اكران وجود داشته است. اصلا سینما یعنی اكران و در میان همه فصل‌های اكران همیشه اكران نوروزی بازار بی‌شكستی بوده است. به این مفهوم كه اگر شما موفق شوید كه فیلمتان جزو یكی از هفت گزینه نهایی اكران نوروز باشد احتمالا فروش فیلمتان تضمین شده است و اما فیلم شما در پایان سال همراه با یك عنوان دلنشین یعنی «پرفروش» خواهد بود. حالا نام
 14 فیلم برای اكران نوروزی در سینما اعلام شده كه قرار است از این میان هفت گزینه حذف شوند و هفت فیلم خوشبخت رنگ پرده را ببینند. ساناز قنبری هم در صفحه سینمای ایران رفته است سراغ همین موضوع،‌ البته گزارش ساناز همراه است با یك گفت‌وگوی پرمغز با محمدقاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران ایران كه خبرهای جالبی هم برای تكمیل این گزارش داده است. امسال انگار دو سینما از سرگروهی اكران خارج شده و دو سینمای دیگر به این مجموعه اضافه شده‌اند. همه اینها در كنار فیلم‌های نامزد اكران نوروزی شده است یك گزارش خواندنی همراه با گمانه‌زنی‌های ساناز قنبری برای صفحه سینمای ایران.
 كریس پرات انگار ستاره تازه سینمای جهان است. تشكیك در این گزاره، شده است موضوع اصلی صفحه سینمای جهان. خیلی‌ها بر این باورند كه او در شمایل یك ستاره تازه نفس در سینمای جهان ظاهر شده و برخی دیگر معتقدند پرات هنوز راهی طولانی تا تبدیل شدن به یك اسطوره بازیگری دارد. آنها كه سینمای جهان روزنامه جام‌جم را دنبال می‌كنند قطعا این را می‌دانند كه در صفحه‌ای كه كیكاووس زیاری جمع و جور كرده باشد حتما می‌توانند ردی از سینمای هند را هم پیدا كنند،‌ آنها هم كه تا الان نمی‌دانستند خب حالا می‌دانند!