كندن قبـــــــــــر  برای قبركن آمریكایی

گفت و گو با امیر‌علی اكبری که حریف آمریکایی را کمتر از 2 دقیقه ناک اوت کرد

كندن قبـــــــــــر برای قبركن آمریكایی

كمتر از دو دقیقه كار را تمام كرد. به او می‌گفتند «قبركن» آمریكایی. لقبی كه برازنده‌اش نبود، چرا كه قبرش را یك ایرانی كند! دو دقیقه كافی بود تا امیر‌علی اكبری، شلتون گریوس را ناك‌اوت و به دهمین پیروزی خودش در مسابقات حرفه‌ای MMA دست پیدا كند. این سومین و آخرین مبارزه امیرعلی اكبری در سازمان ACA بود و نماینده كشورمان كه تا پیش از این دیدار 9 پیروزی و یك شكست را در كارنامه خود داشت به مصاف نماینده آمریكا رفت كه او با 9 پیروزی و سه شكست در قفس حاضر شده بود. شیر ایرانی در حالی مقابل رقیب آمریكایی خود به برتری دست یافت كه آخرین شكست او سال 2013 رقم خورده بود، اما علی اكبری در مبارزه‌ای برتر به راحتی از سد حریف خود گذشت تا تعداد برتری‌های خود مقابل نمایندگان آمریكا در MMA را به عدد 3 برساند. با این پیروزی قرارداد امیر‌علی اكبری با سازمان ACA به پایان رسید و نماینده كشورمان اگر خواهان كسب كمربند دسته سنگین وزن این سازمان است باید قرارداد خود را تمدید كند و با محمد واخائف دارنده كمربند این سازمان دیدار كند. از طریق استكی، مربی امیر‌علی اكبری چند سؤال كوتاه از او پرسیدیم كه در زیر می‌خوانید.

 شلتون قبل از بازی زیاد كری می‌خواند. خودت هم مصاحبه كرده بودی و گفته بودی كه او فك قوی‌ ای  دارد و ناك‌اوت نمی‌شود، اما شد.
خدا را شكر می‌كنم. این هم عیدی من به مردم ایران. به همه خدا قوت می‌گویم و خسته نباشند. خدا را شكر كه توانستم زیر دو دقیقه او را ناك‌اوت كنم. كری‌خوانی هم كه همیشه در این ورزش هست. اما خب، شلتون را سرجایش نشاندم. همان‌طور كه گفته بودم وضعیت خوبی داشتم و در مسابقه هم شرایطم خوب بود.

 خودت فكر می‌كردی «قبركن» را ناك‌اوت كنی؟
خیلی آماده بودم. من خیلی از حریفان را ناك‌اوت كرده بودم و همه همین انتظار را از من داشتند. در روزهای قبل تمرینات خوبی را در روسیه پشت سر گذاشته بودم و همه چیز ایده‌آل بود. خیلی از تمریناتی كه اینجا كردیم سنگین بود. خب حریف من تا به حال ناك‌اوت نشده بود و انتظارم شرایط سخت‌تری بود، اما خدا را شكر كه اتفاق‌های خوبی رقم خورد.

 حالا واقعا فك خوبی داشت؟!
واقعا فك خوبی داشت. سفت و محكم. اما هدف من چیزی غیر از پیروزی نبود. همه هدفم كسب دهمین پیروزی بود كه به آن رسیدم. خدا را شكر می‌كنم كه با ناك‌اوت شدن همراه بود.

 خیلی‌ها این نكته را نمی‌دانند. تو مصدوم بودی و با مصدومیت مقابل شلتون بازی كردی.
خیلی سختی كشیدم و درد زیادی را تحمل كردم. خوشبختانه تلاش‌هایی كه كردم نتیجه داد و سربلند از زمین بیرون آمدم. گفتم این هم عیدی من به همه 
مردم ایران.
 این آخرین مسابقه تو در سازمان  ACA بود؟ قرار است در آینده اتفاق‌های دیگری بیفتد.
هنوز در این مورد تصمیمی نگرفتیم.