وعده افزایش  بیش از 20 درصدی حقوق‌ها

وعده افزایش بیش از 20 درصدی حقوق‌ها

رئیس‌جمهور با تأكید بر این‌كه دولت در این شرایط سخت با همه توان در كنار ملت ایستاده است، خاطرنشان كرد: دولت با تمام توان و در سختی‌ها، كنار حقوق‌بگیران ثابت و قشر آسیب‌پذیر خواهد ماند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در سفر هیات دولت به استان بوشهر در جمع مردم كنگان یادآور شد: در بودجه سال آینده كه در مجلس به تصویب رسیده برای همه كسانی كه درآمد ثابت دارند اعم از شاغل و بازنشسته كه حدود پنج میلیون و 500 هزار نفر را شامل می‌شود و نزدیك به 14 میلیون نفر كارگر، افزایش 20درصدی حقوق برای كارمندان و بیش از 20درصدی برای كارگران، در نظر گرفته شده است.
رئیس‌جمهور افزود: نمایندگان مجلس در تصویب لایحه بودجه افزایش 20 درصدی حقوق را با فرمول خاصی تصویب و به قانون تبدیل كردند كه دولت قانون مصوب را اجرا می‌كند. در مورد میزان افزایش حقوق كارگران نیز این هفته در شورای عالی كار تصمیم‌گیری خواهد شد.
روحانی با بیان این‌كه امسال تورم بیش از 20 درصد بوده، گفت: توان ما برای افزایش حقوق بیش از این نبود، اما امیدواریم در سال آینده با كمك مردم بتوانیم شرایط مطمئن‌تری ایجاد كنیم تا از نظر كالا و تأمین ارز خیال مردم مطمئن باشد. رئیس جمهور افزود: امسال در مقاطعی مردم با مشكلاتی مواجه بودند و به این واقف هستیم. باید همه توان دولت، مسؤولان، مدیران و كارمندان كشور به گونه‌ای باشد كه مردم شب عید تا حدی احساس راحتی كنند. وی با بیان این‌كه امید دشمن این بود كه مردم را از انقلاب، نظام و اعتقاداتشان جدا كند، اظهار كرد: اما مردم ما سختی‌های زندگی را پذیرفتند و به دشمنان با صدای بلند پاسخ دادند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بوشهر مركز انرژی كشور است، بیشترین گاز كشور از این استان است. در برابر بهره‌برداری از این منابع زیرزمینی، مردم استان نیز باید از آن بهره‌مند شوند و در این زمینه وزارت نفت و سایر وزارتخانه‌ها باید استخدام مهندسان و كاركنان خود در این منطقه را حتی‌الامكان از ظرفیت بومی استان بوشهر جذب كنند.
روحانی با ابراز این‌كه می‌دانم برخی از این شهرستان‌ها از جمله كنگان و عسلویه از لحاظ محیط زیست در رنج هستند كه باید آن را حل كنیم، گفت: در همین جا به وزیران كشور، نفت، مسكن و راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و رئیس سازمان‌های محیط زیست و برنامه و بودجه دستور می‌دهم بعد از عید نوروز كمیته‌ای تشكیل شود و ظرف سه ماه طرح خود را برای حل مشكل محیط زیستی این منطقه به دولت بیاورند.
افتتاح رسمی فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی
دیروز همچنین با دستور رئیس‌جمهور فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی در كنگان به طور رسمی به بهره‌برداری رسید. 
فاز ۱۳ پارس جنوبی با چهار سكوی دریایی، ۳۸حلقه چاه و چهار خط لوله به طول هر كدام ۹۰كیلومتر، فازی صد در صد ایرانی در همه مراحل طراحی، ساخت و راه اندازی است.
فاز ۱۳ با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مكعب گاز، ۷۵ هزار بشكه میعانات گازی، ۴۰۰تن گوگرد و تولید سالانه یك و نیم میلیون تن ال.پی.جی، و یك میلیون تن اتان در ساحل كنگان اجرا شده كه ارزش محصولات تولیدی این فاز پنج میلیون دلار در روز است.
همچنین فاز ۲۲، ۲۳ و ۲۴ میدان گازی پارس جنوبی با چهار سكوی دریایی، ۳۸ حلقه چاه و سه خط لوله در فاصله ۱۰۵ كیلومتری ساحل كنگان واقع شده است. این فازها كه همه مراحل طراحی، ساخت و راه اندازی تجهیزاتش صد در صد ایرانی است دو میلیارد فوت مكعب گاز را از دریا به خشكی منتقل می‌كند. فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی برای تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مكعب گاز، ۷۷هزار بشكه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه یك و نیم میلیون تن گاز مایع و یك میلیون تن اتان طراحی و ساخته شده كه ارزش محصولات تولیدی این فازها روزانه ۳۰میلیون دلار برآورد شده است.
با بهره‌برداری از این فازها روزانه ۱۱۳ میلیون متر مكعب گاز غنی، صد میلیون متر مكعب گاز متان، ۱۵۰ هزار بشكه میعانات گازی و ۸۰۰تن گوگرد گرانول به ظرفیت تولید اضافه و همچنین سالانه دو میلیون و صد هزار تن گاز مایع و دو میلیون تن اتان به عنوان خوراك اصلی صنایع پتروشیمی تولید می‌شود.
تمامی این مراحل با اعتباری بیش از ۱۱ میلیارد دلار ساخته شده ‌و ایران برای نخستین بار در برداشت گاز از این میدان مشترك از قطر پیشی می‌گیرد. اجرای این طرح‌ها كه با مشاركت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به كنسرسیوم‌هایی متشكل از پیمانكاران، مشاوران و سازندگان ایرانی واگذار شده، با بهره‌گیری از حداكثر توان و تخصص شركت‌های داخلی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.