سیل مهربانی قلم‌موبه‌دستان

سیل مهربانی قلم‌موبه‌دستان

اگر ابتدا گزارش زینب مرتضایی‌فرد در صفحه 9 را خوانده و سپس به صفحه ما آمده‌اید، باید بگوییم چندان ناامید نباشید! البته همكارمان در گزارشش ضمن اشاره به این‌كه حضور و همكاری هنرمندان و چهره‌ها در ماجرای كمك‌رسانی به سیل‌زده‌ها نسبت به كمك به زلزله‌زده‌های كرمانشاه كمرنگ‌تر شده، به موارد مختلف مشاركت آنها نیز اشاره كرده اما حالا ما در این صفحه به یك مشاركت تمام‌هنری خواهیم پرداخت؛ این‌كه عده‌ای هنرمند جمع شده‌اند و می‌خواهند با فروش آثارشان به سیل‌زده‌های گلستان، لرستان و خوزستان یاری برسانند. ماجرا از این قرار است كه نمایشگاهی خیرخواهانه از آثار هنرمندان سراسر كشور برای حمایت از سیل‌زدگان در نگارخانه‌های حوزه هنری برگزار خواهد شد. این خبر را اولین‌بار حسن روح‌الامین در صفحه شخصی‌اش در تلگرام منتشر كرد. پس از او، دیروز سیدمسعود شجاعی طباطبایی كه مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری است خبر را تكمیل كرد و به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به بلای غیرمنتظره‌ای كه در سال جدید گریبانگیر هم‌میهنان عزیزمان شد، طرح بزرگی با عنوان سیل مهربانی را آغاز و فراخوان آن را در شبكه‌های اجتماعی منتشر كردیم. این طرح با استقبال خوب هنرمندان مواجه شد و بیش از نیمی از جامعه تجسمی كشور آثار خود را برای حضور در این حراج به حوزه هنری ارسال كردند. اما سیل مهربانی چه هنرمندانی را پای كار آورده و چه خواهد كرد؟ شما هم می‌خواهید فراتر از هشتگ‌ها پشت سیل‌زده‌ها بایستید و آستین بالا بزنید و به این رویداد بپیوندید؟ پس گزارش كوتاه ما را در این باره بخوانید.

 همه در «سیل مهربانی»
طبعا همه ما می‌توانیم در سیل مهربانی شركت كنیم. یا هنرمندیم و دستی بر آتش هنرهای تجسمی داریم یا علاقه‌مند آن هستیم و در هر دو صورت می‌توانیم پای این كار انسان‌دوستانه بیاییم.
هنرمندان چه كنند؟
ابتدا بگوییم اگر قصد دارید به عنوان هنرمند در نمایشگاه «سیل مهربانی» مشاركت كنید و اثری از خودتان را به نفع سیل‌زده‌ها به فروش برسانید تا همین امروز وقت دارید اثرتان را به نشانی حوزه هنری یعنی خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، طبقه دوم، واحد تجسمی بفرستید. اگر هم می‌خواهید در این باره جزئیات بیشتری بدانید می‌توانید با شماره تلفن 09123702610 تماس بگیرید. همه عواید فروش حراج سیل مهربانی به سیل‌زدگان كشور اختصاص می‌یابد و گواهی شركت به هنرمندان صاحب اثر اهدا خواهد شد.
هنردوستان چه كنند؟
اگر از سویی علاقه‌مند هنر و به‌خصوص هنرهای تجسمی هستید و از طرفی هم می‌خواهید با یك تیر دو نشان بزنید و هم اثری هنری بخرید و هم در كمك‌رسانی به سیل‌زده‌ها مشاركت كنید از 20 تا 25 فروردین وقت دارید خودتان را به گالری‌های «عالی» و «خانه» حوزه هنری استان تهران برسانید.
 چه كسانی آمده‌اند؟
علاوه بر حسن روح‌الامین، چند هنرمند برجسته دیگر هم به نمایشگاه سیل مهربانی پیوسته‌اند؛ مسعود نجابتی، حمید عجمی، سیدسعید رزاقی، رضا بدرالسماء و ناصر طاووسی. شجاعی طباطبایی پیش‌بینی كرده با توجه به تعدد آثار رسیده به نمایشگاه، حدود 200 اثر در این رویداد به نمایش درآیند.
او البته گفته همین مشاركت چشمگیر دردسرهایی هم برایشان درست كرده است: «تهیه پاسپارتو و قاب برای آثار مهم‌ترین مشكل فعلی است. دست اندركاران قاب و پاسپارتو تمام تلاش خود را به كار گرفته اند؛ تنوع آثار خیلی زیاد است و از آثار معمولی در رشته‌های تجسمی كه شامل خوشنویسی، نقاشیخط، تصویرسازی، كاریكاتور، عكس، نقاشی، نگارگری، گرافیك، مجسمه تا كارهای تزئینی و صنایع‌دستی برای كمك به سیل‌زدگان به این حراجی ارسال شده است.