نسخه Pdf

آش گوجه سبز

آش گوجه سبز

مواد لازم: 
گوجه سبز: نیم كیلو / گوشت چرخ‌كرده: 250 گرم / پیاز متوسط: 2 عدد  / سبزی آش: یك كیلو / بلغور گندم: یك پیمانه / لوبیا قرمز: نصف پیمانه / عدس: نصف پیمانه / نعنا خشك: 2 قاشق  غذاخوری / نمك، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
لوبیا، عدس و بلغور را جداگانه دو تا سه ساعت قبل از پخت خیس می‌كنیم. لوبیا را با دو لیوان آب نیم پز كرده و عدس و بلغور را اضافه می‌كنیم تا خوب بپزد. دو عدد پیاز را خرد كرده و درقابلمه‌ای بزرگ با كمی روغن سرخ می‌كنیم و در انتها زرد چوبه و نعنا خشك را اضافه می‌كنیم تا سرخ شده و بوی خامی آنها گرفته شود. 
سبزی آش را شسته و خرد كرده و به پیازداغ اضافه می‌كنیم بعد دو لیوان آب اضافه كرده و روی حرارت می‌گذاریم تا سبزی كمی پخته شود. یك عدد پیاز باقیمانده را در كمی روغن سرخ كرده و گوشت چرخ‌كرده را به آن اضافه و سرخ می‌كنیم. گوجه سبزهای شسته شده، نمك، فلفل، لوبیا، عدس، بلغور و گوشت سرخ شده را به سبزی اضافه كرده و هم می‌زنیم تا مواد خوب با هم مخلوط شود و آش را روی حرارت كم می‌گذاریم. البته در نظر داشته باشید گوجه سبز زود می‌پزد برای این‌كه آش ظاهر خوبی داشته باشد وگوجه‌ها له نشود قابلمه را به‌موقع از روی حرارت برمی‌داریم.
 وقتی آش جا افتاد آن را درظرف مناسبی ریخته و با پیازداغ و نعناداغ تزئین كرده و سرو می‌كنیم.