نسخه Pdf

فصل تعادل

ويژگي‌هاي يك مانتو و كاپشن خوب بهاره

فصل تعادل

پروانه غفاری

بسياري از خانم‌ها در فصل زمستان ترجيح مي‌دهند پالتو را جايگزين مانتو كنند اما بهار كه از راه مي‌رسد بايد پالتوها را جمع كرد و سراغ مانتو و كاپشن‌هاي بهاره رفت. مانتو يكي از اصلي‌ترين پوشش‌هاي بانوان ايراني است و در فصل‌هاي مختلف و نسبت به سرما و گرماي هوا تغيير مي‌كند. بهار هم كه از راه مي‌رسد، مانتوهاي بهاره سر و كله‌شان پيدا مي‌شود. 
مدل مانتو
وقتي براي خريد مانتو مي‌رويد، اولين چيزي كه بهتر است به آن توجه كنيد مدل آن است. اگر لاغر هستيد، سعي كنيد مانتوهاي تنگ خريداري نكنيد، چرا كه شما را لاغرتر نشان مي‌دهد. اگر اندام چاقي هم داريد، از خريد مانتوهاي چسبان و تنگ خودداري كنيد. بهترين گزينه براي شما كه پايين‌تنه چاق داريد، انتخاب مانتويي است كه قسمت پايين آن گشاد باشد.  اگر قد بلندي داريد هم مي‌توانيد مانتوي كوتاه و هم بلند بخريد اما اگر قد كوتاهي داريد، از خريد مانتوي كوتاه خودداري كنيد؛ مانتوي كوتاه قد شما را كوتاه‌تر نشان مي‌دهد. 
رنگ مانتو
رنگ مانتو جزو نخستين معيارهايي است كه شما هنگام خريد بايد به آن توجه كنيد. زمستان به پايان رسيده و بهتر است از خريد رنگ‌هاي تيره خودداري كنيد و بيشتر سراغ رنگ‌هاي شاد برويد، اما از طرفي بهار فصل هواي نامتعادل است؛ بنابراين براي اين كه تعادل را بين اين دو فصل برقرار كنيد، رنگ‌هاي خنثي مانند طوسي، قهوه‌اي و حتي نقره‌اي را هم مي‌توانيد در انتخابتان قرار دهيد. 
جنس مانتو
در اين فصل بيشتر به‌دنبال پارچه‌هاي نخي و كتان باشيد تا گردش هوا به‌خوبي در آن جريان يابد و بدن شما را خنك كند، اما حواستان باشد برخي از پارچه‌هاي نخي خیلي چروك مي‌شوند و ممكن است حالت اوليه خود  را زود از دست بدهند. 
كاپشن بهاره بپوشيد
بهار سرما و گرماي نسبتا متعادلي دارد و گاهي نمي‌توان بدون كاپشن از منزل بيرون آمد، اما سرماي آن به اندازه زمستان نبوده و نيازي به استفاده از كاپشن‌هاي ضخيم يا پالتوهاي زمستانه نیست بنابراين توصيه مي‌كنيم كاپشن بهاره يا يك باراني تهيه كنيد كه در صورت لزوم بتوانيد از آن استفاده كنيد.  يكي از ويژگي‌هايي كه در خريد كاپشن بهاره بايد مدنظر قرار دهيد، ضدآب بودن آن است بايد مانع از رسيدن آب باران‌هاي بهاري به بدن شود. كاپشن‌هاي بهاري معمولا پوششي نايلوني دارند و براق هستند و به‌راحتي رطوبت را به لايه‌هاي زيرين لباس نمي‌رسانند. علاوه بر اين، كاپشن‌ بهاره معمولا به‌خاطر نايلوني بودن، وزن كمي دارد و شما به‌راحتي مي‌توانيد آن را با خود حمل كنيد تا در مواقع بارندگي آن را بپوشيد. بيشتر كاپشن‌هاي بهاري داراي كلاه هم هستند و موقع خريد به دنبال كاپشن‌هايي باشيد كه كلاه داشته باشند تا در موقع بارندگي سرتان را از باران حفظ كنيد. رنگ كاپشن‌هاي بهاره هم مانند ديگر پوشش‌هاي اين فصل بهتر است متفاوت با زمستان بوده و رنگ‌هاي شادي را داشته باشد تا دلمردگي را از بين ببرد.
ضمیمه قفسه کتاب