طرح حمایت از سپاه در مقابل آمریكا اصلاح شد

طرح حمایت از سپاه در مقابل آمریكا اصلاح شد


به دنبال ارجاع طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریكا به كمیسیون امنیت ملی مجلس، اعضای این كمیسیون اصلاحاتی را روی این طرح اعمال كرده و آن را به صحن علنی برگرداندند.
سید حسین نقوی‌حسینی، عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست غیرعلنی صبح دیروز مجلس گفت: با توجه به این‌كه طرح دو فوریتی تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریكا در دستور كار دیروز مجلس قرار داشت، پیش از جلسه علنی، لاریجانی رئیس مجلس اعلام كرد برخی مواد این طرح ممكن است تبعات حقوقی داشته باشد و در مناسبات با همسایگان تاثیر بگذارد.
وی با بیان این‌كه نظر رئیس مجلس بر این بود تا در این طرح اصلاحاتی اعمال شود، ادامه داد: البته روز یكشنبه نیز آقای لاریجانی این موضوع را به رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام كرده بود و پیرو همان كمیسیون 7 صبح دیروز، جلسه فوق‌العاده برگزار كرد كه اعضای كمیسیون با اعمال اصلاحات در این طرح مخالفت كردند.
نماینده مردم ورامین در مجلس تصریح كرد: اعضای كمیسیون معتقد بودند روند آیین‌نامه‌ای این طرح باید در صحن طی شود و لاریجانی نمی‌تواند آن را خود به تنهایی ارجاع بدهد.
عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعلام این‌كه پس از ارجاع این طرح به كمیسیون، كمیته‌ای كه این موضوع را پیگیری می‌كند، تشكیل جلسه داد و طرح مذكور را اصلاح كرد، گفت: در این جلسه معاون وزارت خارجه، معاون حقوقی سپاه و معاون حقوقی وزارت دفاع از سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات حضور داشتند.
نقوی‌حسینی اضافه كرد: پس از حدود سه ساعت جلسه، اصلاحاتی در طرح مذكور ایجاد شد و متن نهایی تدوین و برای تصویب در صحن ارائه شد. / تسنیم