حاشیه‌های جشنواره

حاشیه‌های جشنواره

   معمولا اصحاب رسانه عادت دارند كه مراسم‌ افتتاحیه و اختتامیه جشنواره‌ها با تاخیر نیم ساعت تا یك ساعت برگزار می‌شود، اما برای اولین بار چهاردهمین دوره جشنواره رادیو این تابوشكنی را انجام داد و حتی یك ربع قبل از ساعت اعلام‌شده به اصحاب رسانه برگزار شد كه تعجب حاضران را دربر داشت.
   در بخشی از این مراسم از خانواده شهدای رادیو، شهید حسن نجفی، شهید عباس علی برهانی، شهید سیداحمد سادات باریكانی، شهید مسعود جان نثاری، شهید هوشنگ نوری، شهید علی‌اصغر مالكی قره‌شیران و شهید مهدی قلی جوزی نجف‌آبادی تجلیل شد.
   در این جشنواره چهره‌های مطرح همچون اكبر زنجانپور، فریبا متخصص، اسماعیل آذر، امیر نوری، مریم نشیبا، حمید منوچهری، مسعود اسكویی، پریچهر بهروان، شهریار كرمی و ... حضور داشتند.
   یكی از مهمانان همراه با نوزادش در مراسم حضور داشت و صدای نوزاد در بخش‌های مختلف جشنواره شنیده می‌شد.
   فاطمه آل‌عباس همچون دوره‌های قبل اجرای مراسم افتتاحیه جشنواره رادیو را به عهده داشت.
   یكی از كلیپ‌های جذاب مراسم به مستندهای پیشكسوتان رادیو مربوط می‌شد كه مجری برنامه اعلام كرد این مستندها از شبكه نسیم روی آنتن می‌رود.
   بخش‌هایی از مراسم افتتاحیه به شكل زنده از شبكه‌های سه و پنج سیما پخش شد. همچنین رادیو ایران مراسم را زنده پخش كرد.
   در فواصل این مراسم گروه موسیقی روناك، موسیقی‌های محلی اجرا كرد و نوازندگان آن با لباس‌های محلی در مراسم شركت كرده بودند كه نواهای محلی با اقبال مهمانان داخلی و به‌ویژه خارجی روبه‌رو شد، حتی مهمانان خارجی از بخش‌هایی از موسیقی‌های محلی با تلفن‌های همراه فیلم و عكس گرفتند.
   در بخشی از این مراسم امیر پارسی معروف به اوستا در برنامه‌های رادیو و تلویزیون پرده‌خوانی اجرا كرد.
   زمانی كه مجری برنامه می‌خواست برگزیدگان بخش فضای مجازی را معرفی كند، پاكت دربسته برگزیدگان بخش‌های موضوعی به او داده شد و مجری هم با لبخند و خطاب به شهرام ملازاده، رئیس كمیته داوری چهاردهمین جشنواره بین‌الملل كه روی سن بود، گفت: آقای ملازاده! واقعا من اسامی را نگاه نكردم، پاكت را اشتباه به من دادند.
   پریچهر بهروان كه در قسمتی از این مراسم روی سن حاضر شده بود تا جوایز بخشی از جشنواره را اهدا كند، پشت میكروفن رفت و با خنده گفت: هیچ‌وقت فكر نمی‌كردم روزی به من بگویند پیشكسوت. خانم آل‌عباس چند سال دیگر هم یك مجری جوان به شما این حرف را می‌زند! ولی خوشحالم كه من را قابل دانستید و این عنوان را به من دادید. من واقعا از اساتیدم خانم ماه‌داد توكلی، آقای نوری، آقای جواد مانی و ... تشكر می‌كنم.
   در این جشنواره مهمانانی از كشورهای آلمان، مالزی، هندوستان، لبنان، لهستان، ایرلند، فنلاند، بلژیك، رومانی، عراق، عمان و همچنین نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه شركت داشتند.