برکناری 16 میلیارد تومانی!

فرهاد مجیدی به طور رسمی جانشین وینفرد شفر شد

برکناری 16 میلیارد تومانی!

 بارانی كه بالای شهر ایستاده بود، عاقبت بارید. بعد از حضور فرهاد مجیدی در استقلال، گمانه‌زنی این بود كه اگر وینفرد شفر نتواند در این باشگاه موفق باشد، خیلی زود جای خود را به فرهاد خواهد داد. از آن روز این شایعه روز به روز جدی‌تر شد و بعد از نتایج اخیر باشگاه تصمیم گرفت تا مربی آلمانی را از كار بركنار و به صورت رسمی فرهاد را جانشین او كند. این یعنی شفر از كار اخراج شده است و به همین خاطر می‌تواند با مراجعه به فیفا غرامت بگیرد. البته باشگاه استقلال نگران این موضوع نیست و همه نوع ریسكی را به جان خریده است. كامران منزوی عضو هیات مدیره این باشگاه می‌گوید: «16میلیارد تومان پول مهم‌تر است یا احساس هواداران؟!»
در هر صورت باشگاه استقلال بعد از دو روز مذاكره با فرهاد مجیدی سرانجام تصمیم گرفت تا این مربی را جانشین وینفرد شفر كند. دیروز تلاش كردیم تا با مربی آلمانی درباره اخراجش گفت‌وگویی داشته باشیم که او در پاسخ به خبرنگار جام‌جم گفت: «من شما را نمی‌شناسم و به همین خاطر حرفی نمی‌زنم!»
روز گذشته سایت رسمی باشگاه استقلال در اطلاعیه‌ای اعلام كرد: «پیرو عملكرد اخیر تیم استقلال و عدم‌استفاده مطلوب و بهینه از نیروهای موجود و با توجه به ارزیابی‌های فنی به‌عمل‌آمده و نیز نارضایتی گسترده كارشناسان، پیشكسوتان و هواداران فهیم باشگاه، فعالیت آقایان وینفرد شفر و ساشا شفر در تیم استقلال معلق شد. بدیهی است كه در پایان فصل جاری مذاكرات لازم بین طرفین درباره وضعیت همكاری انجام خواهد گرفت. همچنین آقای فرهاد مجیدی، عضو كادر مربیگری تیم فوتبال بزرگسالان در پنج بازی باقیمانده {سه بازی در لیگ و دو بازی در آسیا} به‌عنوان سرمربی موقت، امور فنی تیم را تام‌الاختیار تحت نظر خواهد داشت.»
ماجرای توافق با مجیدی هم 48 ساعت طول كشید. شب بازی با پدیده در هتل تیم، فتحی و خطیر با او جلسه‌ای برگزار كردند. سپس در بازگشت به تهران این صحبت‌ها ادامه پیدا كرد. به گفته فتحی و منزوی فرهاد در مذاكرات شرط كرده فصل آینده سرمربی نباشد و تنها در 5 بازی پیش‌رو سرمربی تیم خواهد بود. فرهاد در صحبت‌هایی كه با فتحی داشته، تاكید كرده: «بعدا سرمربی نمی‌مانم، فقط دستیار. البته در صورتی كه مربی خوب خارجی بیاورید به عنوان دستیار فعالیتم را ادامه می‌دهم.»
فتحی ظاهرا همه اعضای هیات مدیره را در جریان بركناری شفر و حضور مجیدی قرار نداد. میرشاد ماجدی، عضو هیات مدیره باشگاه دیروز بعد از انتشار خبر بركناری شفر و حضور فرهاد گفت: «واقعیت من بی‌خبر هستم و چیزی نگفته‌اند. یعنی ما جلسه‌ای در هیات مدیره نداشتیم كه بخواهند اعلام كنند ولی ما در جلسه آخری كه داشتیم به آقای فتحی تفویض اختیار كردیم و گفتیم ایشان می‌تواند از اختیاراتش برای تغییرات استفاده كند. كلا انتخاب سرمربی با مدیرعامل است.»
موضعگیری‌ها درباره حضور فرهاد در استقلال متفاوت بود. خیلی‌ها به صفحه او رفتند و به این مربی تبریك گفتند. بعضی‌ها هم اعلام كردند حضور او اشتباه بوده است. علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق باشگاه در این باره توضیح داد: «ما یكسری سرمایه‌های خوب در استقلال داریم كه اگر نتوانیم از آنها مراقبت كنیم این سرمایه‌ها را می‌سوزانیم. متأسفانه برخی برای نجات خودشان از محبوبیت و جایگاه بازیكنان خوش‌نام استفاده می‌كنند كه این موضوع خیلی خطرناك است. فرهاد مجیدی عاقل است و می‌داند كه سرمربیگری استقلال سخت خواهد بود امیدوارم باشگاه استقلال با خود فرهاد مجیدی هماهنگ كند كه یك مربی بزرگ خارجی فصل آینده به استقلال بیاید یا اگر فرهاد دوست دارد سرمربی باشد حتما یك دستیار بزرگ در كنار خودش داشته باشد وگرنه مطمئن باشید او به مشكل می‌خورد. مجیدی البته این مسائل را می‌داند و من امیدوار هستم با حضور یك چهره استقلالی، استقلال بعد از چند سال به یك قهرمانی برسد.»
یك منبع آگاه در باشگاه استقلال هم فاش كرد امیرحسین فتحی به دنبال حضور مربی خارجی در فصل جدید است. هر چند این روزها شایعات از بازگشت احتمالی قلعه‌نویی به این باشگاه حكایت دارد ولی فتحی به نزدیكانش و همینطور به فرهاد مجیدی گفته است قرار نیست فصل بعد مربی ایرانی بیاید و هدفش جذب مربی خارجی است. او گفته اگر قیمت وینفرد شفر هم اینقدر بالا نبود شاید او را حفظ می‌کردند اما در تلاش هستند تا بتوانند برای فصل جدید یك مربی با قیمت 300 تا 400 هزار دلار جذب كنند.