نسخه Pdf

پایان نامه

پایان نامه

مشکلات دختر عنکبوتی ایران: از دیوار راست بالا می رود، بیش از 50 مدال طلای کشوری و چندین مدال خوشرنگ بین المللی دارد. صحبت از الناز رکابی است؛ بانوی اول سنگ نوردی ایران که به دختر عنکبوتی شهرت یافته است. رکابی که هفته گذشته برای شرکت در مسابقات جهانی سنگ نوردی به کشور چین رفته بود در این مسابقات رتبه‌ای بهتر از سیزدهم نتوانست به خودش اختصاص دهد. او اگرچه همچنان در سنگ نوردی ایران بی رقیب است اما برای درخشش در سطح نخست جهان نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد، متاسفانه رشته او چندان اسپانسرپذیر نیست و اعتبارات فدراسیون هم محدود است و حضورش در رویدادهای جهانی  و تمرین‌هایش را حسابی تحت تاثیر قرار داده است.

جهازبرون در سیل: درست وقتی فکر می کنیم همه چیز رو به نابودی است و کاری از دست کسی بر نمی آید، درست همان لحظات ، گوشه ای از عظمت و محبت پروردگار از دست‌های بندگان نیکوکارش ظهور می کند، داستان سیل و گرفتاری مردم در چند استان کشورمان اگرچه همچنان ادامه دارد و مردم با مشکلات فراوان در حال گذران زندگی هستند اما در اوج همین سختی ها، زیبایی هایی آفریده می شود تا بفهمیم نباید از کرامت خالق و طراوت دوست داشتن بندگانش غافل شویم. هفته گذشته به همت خیرین بروجردی جهیزیه ۱۲ زوج پلدختری که از سیل خسارت دیده بودند، تامین شد و آنها راهی خانه بخت شدند تا زندگی را از اول آغاز کنند و دل شان گرم باشد به آینده روشن.

چاقی با شیرخشک: این که هیچ چیزی جای شیر مادر را نمی‌گیرد حرف تازه ای نیست، اما هر روز یک حرف تازه درباره عوارض خطرناک تغذیه کودک با شیری غیر از شیرمادرمنتشر و به تایید دانشمندان می رسد، در تازه ترین نمونه، محققان سازمان جهانی بهداشت می‌گویند نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می‌شوند، یک چهارم بیش از نوزادان دیگر در معرض چاقی قرار دارند. بر اساس این مطالعه که ۳۰ هزار کودک را مورد بررسی قرار داده ، بچه‌هایی که شیر مادر می‌خورند، در برابر چاقی ایمن‌تر هستند. به عقیده محققان شیر خشک، روند وزن گیری نوزاد را افزایش می‌دهد.
ضمیمه کلیک