قصاص، پایان جدال خونین جشن‌تولد

قصاص، پایان جدال خونین جشن‌تولد

دو دوست‌ که پس از برگزاری پارتی شبانه در باغی در رودهن مرتکب جنایت شده بودند، به قصاص محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار «جام‌جم»، شامگاه هفدهم شهریورماه سال 95 درگیری خونینی در منطقه مهرآباد رودهن رخ داد که در آن چند نفر زخمی شده و یک پسر 27ساله به‌نام امین به قتل رسید. با ورود پلیس به ماجرای قتل، مشخص شد درگیری خونین بین امین و برادرانش با سه نفر به نام‌های حسن، علی و میثم رخ داده است. هر سه پس از دستگیری به درگیری اعتراف کردند و برای محاکمه در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند. در جلسه، پدر و مادر قربانی برای متهمان درخواست قصاص ‌کردند و سپس حسن به اتهام قتل عمد در جایگاه ایستاد و گفت: «یکی از دوستانم به‌نام اکبر که تولیدکننده موادمخدر بود در باغچه‌اش در رودهن جشن‌تولد مختلط برگزار کرد و من و دوستانم به آنجا رفتیم، اما امین به یکی از بچه‌محل‌های قدیمی فحاشی‌کرد. موقع برگشت، بابت این اتفاق به امین سیلی زدم و بعد او سوار ماشین شد و رفت، اما چند متر آن‌طرف‌تر با تعدادی درگیر شدند و نمی‌دانم چه کسی امین را کشت.»
علی به اتهام معاونت در قتل در جایگاه ایستاد و گفت: «قصد رفتن به مهمانی را نداشتم و دنبال دوستم میثم رفته بودم تا دنبال همسر صیغه‌ای‌اش برویم. وقتی به رودهن رسیدیم اصرار کردند به جشن بروم‌ که آنجا همه مست بودند. می‌خواستم از مهمانی بروم ‌که مانع شدند. هنگام بازگشت امین و دوستانش را دیدیم‌ که قمه داشتند و به ما حمله کردند. من روی زمین افتادم و اطلاع ندارم چه کسی امین را به قتل رساند.»
 میثم به‌عنوان سومین متهم در جایگاه از خود دفاع‌کرد: «هیچ اختلافی با امین نداشتم ولی او با صاحب باغ که مهمانی برگزار کرده بود اختلاف مالی داشت. در زمان برگشت از مهمانی امین با برادرش به ما حمله‌ کرد که بینی و دستم به‌شدت آسیب دید. روی بینی‌ام چند بار عمل پیوند انجام و تاندون سه انگشتم نیز قطع شد. من ‌فقط با شمشیر یک ضربه به پای امین زدم ‌که کشنده نبود.»
 با پایان دفاعیات این متهم، قضات دادگاه پرونده را برای ازسرگیری تحقیقات به دادسرا برگرداندند و با تکمیل تحقیقات بار دیگر متهمان از خود دفاع ‌کردند و انگشت اتهام را به‌سوی یکدیگر گرفتند. در پایان جلسه، قضات دادگاه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اظهارات شاهدان و نظریه پزشکی‌قانونی‌ که اعلام‌ کرده بود مشخص نیست ضربه ‌کشنده به قربانی را کدام متهم به او وارد کرده حسن و میثم را به قصاص محکوم‌ کردند. علی نیز از اتهام قتل تبرئه شد.