پیمان طالبی مجری پژواک شد

پیمان طالبی مجری پژواک شد

رئیس کمیته برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه سومین جشنواره پژواک اعلام کرد که پیمان طالبی اجرای مراسم افتتاحیه این جشنواره را بر عهده دارد که روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه ساعت 15 برگزار می‌شود.

ساجد قدوسیان، رئیس کمیته برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره پژواک وکارگردان برنامه گفت: مراسم افتتاحیه سومین جشنواره پژواک امروز چهارم اردیبهشت همزمان باسالگرد رادیو دراستودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیوساعت 15برگزار می‌شود. اجرای مراسم هم بر عهده پیمان طالبی است.وی با بیان این‌که مراسم افتتاحیه بخش‌های متنوعی دارد، تصریح کرد: دراین مراسم قرار است ازمحمد قربانی، پیشکسوت رادیو تقدیر کنیم.خاطره‌بازی با حضورهنرمندان نیزازدیگر بخش‌های این مراسم است. همچنین قرار است نمایش‌های طنز با محوریت مباحثی که رادیویی‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند،اجرا شود.محمد قربانی از پیشکسوتان رادیوکه به تاریخ شفاهی رادیو شهره است. دهه40 راهی رادیوشد.شایان ذکراست«پژواک» یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های رادیویی است که چند سالی است برگزار می‌شود.

«مردی که زیاد می‌دانست» به شبکه نمایش رسید
علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌های سینمایی دهه‌های گذشته می‌توانند فیلم «مردی که زیاد می‌دانست» را امشب سه‌شنبه، ساعت 21 از شبکه نمایش تماشا کنند.مردی که زیاد می‌دانست، فیلمی به کارگردانی زنده‌یاد یدا... صمدی و نویسندگی حسن هدایت و جمال امید و محصول سال ۱۳۶۳ است.در داستان این فیلم آمده است: کارمند جوانی که از زندگی سخت خود ناراضی است، با پیرمرد مرموز سیاه‌پوشی ملاقات می‌کند. پیرمرد اظهار می‌دارد که می‌تواند کارمند را به مرادش برساند، با این شرط که در راه صواب گام بردارد. کارمند می‌پذیرد.پیرمرد روزنامه سه ماه بعد را که خبر جنگ ایران و عراق در آن چاپ شده به او نشان می‌دهد. کارمند با خرید اجناس و کالاهای ضروری و احتکار آنها و سپس فروش آنها در روزهای جنگ ثروت کلانی به جیب می‌زند اما نامزد خود را از دست می‌دهد و از دوستانش نیز جدا می‌افتد. پیرمرد مرموز او را از ادامه راه ناصواب نهی می‌کند و در آخرین ملاقات توصیه می‌کند یا مرد جوان به زندگی پیشین خود بازگردد، یا مرگ در انتظارش خواهد بود.

جک و لوبیای سحرآمیز
مریم فلاح:
پسر جوان دهقانی به نام جک از ساقه لوبیای غول‌پیکر بالا می‌رود و یکباره به شهری در میان ابرها برخورد می‌کند که توسط ملکه‌ای شرور اداره می‌شود.بعد از این‌که جک خود را درقلعه‌ای عجیب با حضور شاهزاده‌ای مهربان به نام «پرنسس مارگریت» می‌بیند، متوجه می‌شود در آنجا مردم به موش تبدیل شده‌اند و جادوگری شرور که پسرش یک غول است، قصد دارد ملکه شود. حالا جک بایدازشاهزاده درمقابل نقشه‌های شیطانی اومحافظت کندو... .اگر خاطرتان باشد ازهمان ابتدای کارتون دکلمه‌هایی با صدای گرم وگیرای اکبر منانی برای‌مان روایت می‌شد. صدای جک را با صداپیشگی ناهید امیریان می‌شنیدیم و صداپیشه پرنسس مارگریت هم نادره سالارپور بود. صدای باصلابت ژاله علو برای شخصیت زن جادوگر انتخاب شده بود و صادق ماهرو برای نقش مرد لوبیافروش صحبت کرده بود.جک ولوبیای سحرآمیز(jack and the beanstalk) محصول 1974 ژاپن به کارگردانی «گیسابورو سوگی» و تهیه‌کنندگی «میکیو ناکاتا» است.این کارتون بلند تک‌قسمتی بر اساس قصه‌ای با همین نام با فیلمنامه‌ای از «شوجی هیرامی» و «پیتر جی. سولمو» در سبک موزیکال تولید شده است.