داوری در حد لالیگا

واکنش‌های شدید بعد از ال‌کلاسیکوی جنجالی

داوری در حد لالیگا

آخرین دیدار رئال مادرید و بارسلونا باز هم با جنجال و حاشیه همراه بود. بیشتر این جنجال‌ها مربوط به تصمیمات داوری بود که دست بر قضا تمام سوت‌ها و تصمیماتش علیه ژاوی و تیمش بود. بارسایی‌ها بیش از همه به دو تصمیم داور این بازی اعتراض داشتند.

اولی مربوط به تصمیم داور در اعلام ضربه پنالتی به سود رئال و گل اول این تیم بود. دومین و مهم‌ترین تصمیم جنجالی داور هم زمانی گرفته شد که بازی با تساوی یک بر یک در جریان بود. روی یک ضربه آزاد و در حالی که تصور می‌شد با ضربه بازیکنان بارسا توپ از خط دروازه گذشته، اما به دلیل نبود تکنولوژی خط دروازه، داور به VAR متوسل شد و در کمال تعجب گل را قبول نکرد. بعد از باخت 3 بر 2 بارسا در این بازی، انتقادات شدیدی نسبت به داوری این بازی و حتی داوری در لالیگا مطرح شد. اول از همه، بازیکنان و مربی بارسا بودند که بلافاصله بعد از پایان بازی، به این مساله اشاره کردند. در همین راستا، ژاوی در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت: در مورد داور صحبت نمی‌کنم. همه دیدند، اگر صحبت کنم، محرومم می‌کنند. تمام تصاویر در مقابل چشمان شما قرار دارند. شرم‌آور است که لالیگا فناوری خط دروازه ندارد! داور حتی یک تصمیم درست هم نداشت!
​​​​​​​از ابتدای فصل در بازی مقابل ختافه گفتم که از اتفاقاتی که می‌افتد خوشم نمی‌آید، همه چیز به ما آسیب می‌زد و امروز پایان این ماجرا بود.  ترشتگن، دروازه‌بان بارسا نیز از جمله بازیکنان این تیم بود که به داوری انتقاد کرد و گفت: نداشتن فناوری کنترل خط دروازه در رقابت‌های لالیگا شرم‌آور است. پول زیادی در فوتبال در گردش است، اما برای آنچه که لازم است، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. فابیو کاپلو، مربی ایتالیایی که سابقه حضور روی نیمکت رئال را دارد، از تماشاگران ویژه ال‌کلاسیکو بود که او نیز در پایان به این مساله اشاره کرد و گفت: غیرقابل قبول و شرم‌آور است که لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد در حالی که خاویر تباس ادعا می‌کند بهترین لیگ دنیا را دارند.در همین حال، بسیاری از هواداران بارسا نیز با اشاره به اتفاقاتی که پیش از این رخ داده بود، مدعی شدند که این اولین بار نیست که چنین اتفاقاتی در این فصل رخ می‌دهد و بسیاری از تیم‌ها مانند لایپزیش در لیگ قهرمانان و اتلتیکو مادرید، والنسیا و آلمریا هم در طول این فصل در دیدار برابر رئال از عملکرد داوری ضربه خورده و به آن معترض بوده‌اند.‌ هرچند در بسیاری از موارد، کمک داور ویدئویی و کارشناسان داوری هم تصمیمات گرفته شده را تایید کردند اما جنجال و حواشی ایجاد شده در جریان بازی در این فصل بارها به سمتی رفته که این تصور را به وجود آورده که داوران در بعضی از صحنه‌ها به سود رئال مادرید سوت‌زده‌اند. 
از طرف دیگر، این باخت را نیز باید پایان قطعی دوران ژاوی در بارسا دانست. رسانه‌های نزدیک به این باشگاه مدعی شده بودند که آینده ژاوی کاملا به این بازی بستگی داشت چون این مربی جوان از دکو خواسته بود که سه بازیکن را به خدمت بگیرد تا او به ادامه حضور در این تیم متقاعد شود اما مدیر ورزشی بارسا اعلام کرده بود که این کار با توجه به شرایط مالی این باشگاه غیرممکن است.‌ همین موضوع باعث شد سرمربی بارسا در جلسه‌ای با خوان لاپورتا و دیگر مدیران بارسا از آنها بخواهد که قول محکم و تضمینی برای خرید سه بازیکن مدنظرش به او بدهند و رئیس این باشگاه هم اعلام کرده بود که انجام این سه خرید به نتیجه ال‌کلاسیکو بستگی دارد که با شکست این تیم همراه شد و حالا به نظر می‌رسد که کار ژاوی هم در این تیم تمام شده است.