آبی 2ستاره

قهرمانی‌های اینتر درسریA دو رقمی شد

آبی 2ستاره

طرفداران اینتر و حتی دیگر تیم‌های ایتالیایی از هفته‌ها پیش می‌دانستند که نراتزوری بدون شک قهرمان این فصل سریA می‌شود. این تیم برای مسجل شدن قهرمانی‌اش فقط به یک برد نیاز داشت.

افعی‌ها هفته قبل و در حالی که همه منتظر برد بودند، در خانه مقابل کالیاری به تساوی رسید تا همه چیز به دربی شهر میلان کشیده شود. با توجه به عملکرد ضعیف میلان در بازی‌های اخیر مقابل رقیب سنتی و از آن طرف قدرت اینتر در این فصل فوتبال اروپا، هواداران میلان اصلا دوست نداشتند مقابل چشمان‌شان شاهد قهرمانی رقیب باشند.با وجود این، اینتر توانست با برد 2 بر یک مقابل میلان، برای بیستمین بار در تاریخ سری A به قهرمانی برسد. با این حساب، اینتر می‌تواند از فصل بعد دو ستاره روی پیراهن خودش بزند. رکورددار قهرمانی در فوتبال ایتالیا، یوونتوس با 36 قهرمانی است و بعد از این دو تیم، میلان با 19 قهرمانی قرار دارد. از طرف دیگر، باخت میلان در دربی دلامادونینا را باید پایان کار استفانو پیولی در روسونری دانست.عملکرد پرفرازونشیب میلان در این فصل و ناتوانی پیولی در کسب یک جام قهرمانی برای آنها باعث شده است که شایعه اخراج او از سوی مدیران این باشگاه از مدت‌ها قبل از سوی رسانه‌ها مطرح شود و هواداران این تیم هم از عملکرد او بسیار ناراضی باشند. حالا روزنامه گاتزتا دلو اسپورت خبر داد که پس از باخت دوشنبه‌شب، مدیران میلان به‌صورت جدی تصمیم به قطع همکاری با این مربی ایتالیایی گرفته‌اند و پیولی در پایان فصل باید نیمکت روسونری را ترک کند. با این قهرمانی زودرس آمارهای جالبی هم به دست آمد.
5
در فاصله پنج هفته مانده تا پایان لیگ، اینتر توانست به قهرمانی برسد. این برای دومین بار است که نراتزوری در فاصله پنج هفته مانده به پایان لیگ، قهرمانی‌اش را مسجل می‌کند که یک رکورد منحصربه‌فرد است. آنها در فصل 2007 ــ 2006 نیز به این موفقیت رسیدند. 
10
پیولی با 10 باخت در دربی میلان به‌عنوان سرمربی روسونری، بدترین مربی تاریخ این تیم در این زمینه به‌حساب می‌آید. از طرف دیگر، او اولین مربی تاریخ میلان است که در شش دربی متوالی شهر میلان، متحمل شکست می‌شود. 
6
سیمونه اینزاگی با شش قهرمانی و با عبور از ژوزه مورینیو، به سومین مربی پرافتخار این تیم تبدیل شد. هلنیو هررا و روبرتو مانچینی هر کدام با هفت قهرمانی، در رده‌های اول و دوم قرار دارند. 
1
با پیروزی در دربی و مسجل شدن قهرمانی، یک رکورد ویژه هم برای آبی‌های شهر میلان ثبت شد. اینتر حالا اولین تیم در تاریخ فوتبال ایتالیاست که با پیروزی در دربی، به قهرمانی در سری A می‌رسد.