کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند

کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند

آیت‌ا...احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه این شورا سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس را گرامی‌داشت و اظهار کرد: این اتفاق که در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب رخ داد و اتفاقاتی مانند آن که به اشکال مختلف تکرار شده، کینه‌توزی آمریکا با ایران اسلامی را بر همگان ثابت کرده است.

 وی افزود: البته شکست‌های مکرر آمریکا ازملت بزرگ ایران تأییدکننده این حقیقت است که اگرملتی برای خدا قیام کند، قدرت‌های استکباری هرگز نمی‌توانند آن را شکست دهند. دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که ماجرای طبس یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران است و از معجزه‌های بزرگ عصر حاضر برای اهل عبرت به حساب می‌آید، گفت: واقعه این روز، تذکری برای اثبات قدرت لایزال الهی و سستی مکر و حیله دشمنان خداست. وی در ادامه به متولیان فرهنگی و رسانه‌ای کشور توصیه کرد تا برای آشنایی جوانان با تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند و در این باره افزود: ماجرای طبس یکی از اتفاقات مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید در عرصه داخلی و بین‌المللی و به جهانیان معرفی شود.  آیت‌ا... جنتی همچنین به حسب روز منتسب به وفات حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) به بیان سخنی از امام هادی‌(ع) که خطاب به ایشان بود، مبنی بر این‌که «انت ولینا حقاً‌؛ تو دوست‌دار و یاور حقیقی ما هستی.» پرداخت و عنوان کرد: این توصیف از زبان امام معصوم نشانگر جایگاه برجسته این بزرگوار است.  وی افزود: حضرت عبدالعظیم‌(ع) در دورانی بسیار سخت و پر‌مخاطره برای گسترش معارف ناب اسلام مجاهدت کردند و از این جهت، الگویی مناسب در عرصه جهاد تبیین هستند. دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به هفته کار و کارگر که از امروز آغاز می‌شود، گفت: در فرهنگ متعالی اسلام، کار و تلاش یک ارزش است و این موضوع باید در جامعه ما نمود بیشتری داشته باشد.  وی تاکید کرد: درجنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران، مدافعان صف مقدم هستند ومشارکت با انگیزه این قشر شریف، حقیقتا دفاع مقدس از عزت ملی و لازمه شکست نقشه‌های ناجوانمردانه دشمنان است. 

نسل‌کشی در غزه را فورا متوقف کنید
علی بحرینی، سفیر ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، اظهار کرد: وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در غزه، دیگر موجب شگفتی هیچ‌کسی نیست‌؛ این نسل‌کشی را فورا متوقف کنید.سفیر ایران در ژنو همچنین ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی که توسط رژیم صهیونیستی در هشت ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین‌المللی برای توقف این نسل‌کشی شد. وی در این مکاتبه با اشاره به گزارش مؤسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر‌کشف گور دسته‌جمعی حاوی پیکرهای ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیروهای اسرائیلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار کرده است: پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.  سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل در ژنو تاکید کرد: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.  وی در این نامه با استناد به حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین‌المللی از قبیل کنواسیون‌های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به‌عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر‌قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار کرد: سبعیت در حملات غیر‌انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست‌؛این رفتار قبلا نیزتوسط این رژیم وعده داده شده است.گفتنی است، کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر‌نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به‌عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین‌المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنوموظف است حداکثر تلاش خودرا برای اجرای مفاد این کنوانسیون‌ها مبذول دارد.