وحشت شهرک‌نشینان صهیونیست از افزایش عمق حملات حزب‌ا...

وحشت شهرک‌نشینان صهیونیست از افزایش عمق حملات حزب‌ا...

از زمان شروع جنگ غزه، حزب‌ا... لبنان در کنار سایر گروه‌های مقاومت در حمایت از مردم فلسطین حملات زیادی به مواضع رژیم‌صهیونیستی داشته و بارها با موشک و پهپاد اهداف دور و نزدیک را در اراضی اشغالی هدف قرار داده است. همین حملات باعث شده تا بسیاری از شهرک‌نشینان از ترس حملات حزب‌ا... خانه‌های خود را ترک کنند؛ اما آنچه در روزهای اخیر باعث افزایش نگرانی صهیونیست‌ها شده بهره‌گیری مقاومت لبنان از سلاح‌های جدیدی است که نسبت به تسلیحات قبلی، برد بیشتری دارد و مناطق دورتری را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش رسانه‌های نزدیک به مقاومت لبنان، در جریان ۲۰۰ روز گذشته، نیروهای حزب‌ا...، انصارا... یمن و مقاومت عراق، حدود ۲۰۰۰ عملیات علیه رژیم‌صهیونیستی انجام داده‌اند. سهم حزب‌ا... از این حملات، 1637 حمله است که در جریان آن، 1404 حمله به مواضع ارتش اسرائیل، 52 حمله به پدافند هوایی و ۱۸۲ حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین انجام شده است. رزمندگان حزب‌ا... لبنان در ادامه حملات خود به مواضع رژیم‌صهیونیستی، دیروز هم چند شهرک و مقر نظامی این رژیم را موشک‌باران کردند که بر عمق حملات افزوده شده است. حملات دیروز حزب‌ا... و دقت آن به گونه‌ای بوده است که شبکه ۱۲ اسرائیل اذعان کرد این عملیات‌ها از نظر برد و تعداد حملات، بسیار متمایز بوده و باعث ترس و وحشت زیادی در میان شهرک‌نشینان صهیونیست شده است. نیروهای مقاومت لبنان مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال اراضی اشغالی موشک‌باران کردند. در این حملات، مقرهای نظامی الرادار در مزارع اشغالی شبعا، رویسات العلم در ارتفاعات کفرشوبا، تجمع نظامیان اسرائیلی در حرش رامیم و ارتفاعات الکرنتینا هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفت.رزمندگان حزب‌ا... شهرک‌های اسرائیلی مانند زرعیت واقع در الجلیل غربی، شومیرا و کریات شمونه را هدف حملات موشکی قرار دادند. این نیروها همچنین چند موشک به سمت شهرک مرگالیوت واقع در الجلیل الاعلی شلیک کردند که باعث شد آژیرهای خطر در این شهرک به صدا دربیاید. شبکه 12 اسرائیل تعداد این موشک‌ها را پنج عدد اعلام کرد.حزب‌ا... همچنین شهرک‌های برعام واقع در الجلیل‌الغربی و المناره را موشک‌باران کرده است. شبکه ۱۳ اسرائیل در واکنش به حملات حزب‌ا... به عکا تأکید کرد: «شاهد ترس زیادی در عکا بودیم؛ زیرا از چهار ماه پیش تاکنون، برای نخستین بار است که آژیرهای خطر در این منطقه به صدا درآمده.»
   
تسلیحات مخفی
در همین حال روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز در گزارشی به توانمندی حزب‌ا... لبنان در مقابله با رژیم‌صهیونیستی اشاره کرد و نوشت در تاریخ 14 آوریل (26 فروردین) حزب‌ا... پایگاه‌های رژیم‌صهیونیستی در جولان اشغالی را مورد حمله قرار داد اما از تمامی قابلیت‌های تسلیحاتی خود در این حمله استفاده نکرده است. این روزنامه سپس به نقل از تحلیلگران گزارش کرد که در صورت ورود حزب‌ا... به تنش‌های اخیر رژیم‌صهیونیستی و جمهوری اسلامی، ممکن بود که تنش‌های غیرقابل کنترلی ایجاد شود که در شرایط فعلی هیچ‌یک از طرفین خواهان آن نبودند.ریم ممتاز، پژوهشگر مشاور در موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی گفته است: «اگر تهران به دنبال یک جنگ تمام‌عیار با اسرائیل بود، حزب‌ا... بخش اصلی این حمله محسوب می‌شد.»
بر اساس این گزارش، برآوردها نشان می‌دهد که حزب‌ا... بین 20 تا 50هزار رزمنده و زرادخانه‌هایی قدرتمند از پهپادهای تهاجمی، سلاح‌های سبک، توپخانه، تانک و موشک‌های بسیار پیشرفته نقطه‌زن دارد. این روزنامه همچنین ادامه داد: توانمندی و مهارت‌های رزمندگان حزب‌ا... پس از نزدیک به گذشت دو دهه از زمان جنگ 34روزه رژیم‌صهیونیستی و حزب‌ا... تقویت شده است. یک مقام لبنانی تأکید کرد که اگر رژیم‌صهیونیستی در حوادث اخیر، حزب‌ا... را هدف قرار می‌داد، حزب‌ا... مجبور بود انتقام شدیدی بگیرد. معاون حزب‌ا...، نعیم قاسم هفته گذشته به شبکه ان‌بی‌سی گفت: «حزب‌ا... نمی‌پذیرد که اسرائیلی‌ها از قوانین تعامل در جنوب لبنان تخطی کنند»  اگر رژیم‌صهیونیستی چنین کند، حملات حزب‌ا... افزایش می‌یابد.»
روزنامه فایننشال‌تایمز گزارش کرد که حزب‌ا... در چندین حمله هفته گذشته، طیف جدیدی از تاکتیک‌های خود را علیه اسرائیل به نمایش گذاشت. طبق این گزارش، چهارشنبه هفته گذشته، حزب‌ا... در حمله موشکی و پهپادی خود به سامانه موشکی گنبد آهنین رژیم‌صهیونیستی نفوذ کرد و روستای مرزی العرامشه را هدف قرار داد که در آن از پهپادهای مدرن‌تر و قدرتمندتری در مقایسه با حملات پیشین حزب‌ا... علیه اسرائیل استفاده شد.فایننشال‌تایمز سپس ادامه داد: درحالی‌که رژیم‌صهیونیستی از اکتبر تاکنون تلاش کرده تا توانمندی‌های حزب‌ا... را تضعیف کند اما بنا به گفته مقام‌ها، دیپلمات‌ها و تحلیلگران منطقه، حزب‌ا... همچنان قدرت خود را حفظ کرده و مدت‌هاست که این گروه بیش از حماس برای رژیم‌صهیونیستی تهدید به حساب آمده است.این روزنامه انگلیسی سپس تأکید کرد علی‌رغم آن‌که حزب‌ا... هفته گذشته قابلیت‌های جدیدی از خود را محک زد اما هنوز از عناصر بسیار پیشرفته زرادخانه خود رونمایی نکرده است.