یک زوج بانمک

یک زوج بانمک

سام درخشانی و پژمان جمشیدی یکی از جالب‌ترین و بانمک‌ترین زوج‌های سینما و تلویزیون را تشکیل می‌دهند که سال‌ها در کنار هم در فیلم‌ها و سریال‌ها حضور داشتند و لحظات مفرحی را برای مردم خلق کردند.

می‌توان گفت زوج و حتی دوستی و رفاقت آنها بیشتر در سریال «پژمان» شکل گرفت که نخستین تجربه بازیگری جمشیدی بود. آنها در این مجموعه با هم مدام شوخی و کل‌کل می‌کردند. تا جایی که مورد توجه مخاطبان و فیلمسازان قرار گرفت و در چند پروژه سینمایی با هم کار کردند و موفقیت‌هایی را به‌دست آوردند. این دو به‌خوبی، بازی و نقاط ضعف و قوت همدیگر آشنا هستند و آن را دستمایه شوخی‌های‌شان قرار می‌دهند که برای مخاطب دیدنی و جذاب است. گرچه آنها مدتی است که در هیچ فیلم و سریالی در کنار هم حضور نداشتند، اما مدتی پیش در یک برنامه تلویزیونی در شبکه نمایش خانگی حضور پیدا کرده و خاطرات رفاقت چندین ساله‌شان را بیان کردند.


چالش‌های نورالدین و خلیل
یکی از زوج‌های هنری پرطرفدار در تلویزیون، نورالدین و خلیل خانزاده، پسرعموهای مجموعه «نون‌خ» هستند که از همان ابتدای داستان فصل یک، توانستند مخاطب را به سمت خود جذب کنند. سعید آقاخانی و حمیدرضا آذرنگ به‌شدت انتخاب‌های خوبی برای این نقش‌ها محسوب می‌شوند. نکته جالب این است که با وجود این‌که نورالدین کاراکتر مثبت سریال است و خلیل به نوعی کاراکتر منفی تا این تقابل و چالش بین آنها شکل بگیرد اما هر دو مثبت و منفی صرف نیستند و تبدیل به تیپ نشده‌اند، بلکه دو شخصیت کاملا دوست‌داشتنی و شیرین هستند که شوخی‌ها و کل‌کل‌های‌شان هم به دل می‌نشیند. حتی خلیل که مدام اشتباه می‌کند و در مسیر خطا قرار می‌گیرد اما شخصیت‌پردازی‌اش به‌گونه‌ای است که مخاطب او را هم مثل نورالدین دوست دارد. به‌خصوص تکیه‌کلامی که مدام استفاده می‌کند و وقتی کارش یک جا گیر است مظلوم‌نمایی می‌کند و می‌گوید: «من مادر ندارم» و با همین جمله فضا را تلطیف کرده و نشان می‌دهد که ذاتا آدم بدی نیست.

کل‌کل‌های وحید با عموکاووس
یکی از نکات قابل توجه فصل جدید «نون‌خ» شیطنت‌های وحید است که مدام سربه‌سر بقیه به‌خصوص عموکاووس می‌گذارد. در یکی از قسمت‌ها که کاراکترها در مینی‌بوس راهی سفر به کرمان بودند،عموکاووس درباره مرگ صحبت می‌کند که یکباره شیطنت وحید گل کرده ودرباره ماسک هلوکه عموکاووس استفاده کرده صحبت می‌کندوباعث خنده همسفرانش می‌شود.دراین مجموعه سکانس‌هایی از این دست بسیاراست ونویسنده تلاش کرده پاسکاری وبده‌بستان‌های خوبی برای این دو شخصیت تعریف کند.