طلای جهانی از تکاپو افتاد

طلای جهانی از تکاپو افتاد

قیمت طلا دیروز چهارشنبه (۲۴ آوریل) کاهش یافت، زیرا ترس از تشدید درگیری در خاورمیانه کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات مهم اقتصادی آمریکا بودند که می‌تواند زمان کاهش نرخ بهره را مشخص کند.

هر اونس طلا با 1/0 درصد کاهش به ۲۳۲۰ دلار و ۱۹ سنت در هر اونس رسید که به کمترین میزان خود از پنج آوریل در جلسه قبل رسید. هر اونس طلای آمریکا با 4/0 درصد کاهش به ۲۳۳۳ دلار و ۸۰ سنت رسید. به نظر می‌رسد ترس از درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر در خاورمیانه کاهش یافته است. اظهارات اخیر مقامات فدرال‌رزرو به عدم ضرورت کاهش نرخ بهره اشاره دارد. معامله‌گران اکنون انتظار دارند که اولین کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو به احتمال زیاد در سپتامبر رخ دهد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد. 

رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
اقتصاد روسیه در میان نرخ پایین بیکاری رشد اقتصادی ثبت کرد. سخنگوی وزارت اقتصادی روسیه اظهار کرد: اقتصاد روسیه در بحبوحه نرخ بیکاری نسبتا پایین، 3 درصد رشد ثبت کرد. او گفت: اقتصاد در برابر نرخ بسیار پایین بیکاری در حال رشد است. این سطح پایین برای یک سال و نیم ادامه دارد، در حالی که رشد اقتصادی تضمین شده است. وی افزود: چنین نتیجه‌ای نشان می‌دهد که بازار کار ما نسبتا انعطاف‌پذیر است. سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: در عین حال، ما سناریوی محافظه‌کارانه‌ داریم که در آن خطرات مربوطه گنجانده شده است.به نقل از بیزنس، وزارت اقتصادی روسیه انتظار دارد که نرخ بیکاری روسیه در سال جاری در محدوده 3 درصد باقی بماند.

بانک‌های چینی در معرض تحریم
آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌ برخی بانک‌های چینی است. روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت که آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی با هدف قطع ارتباط برخی بانک‌های چینی از شبکه مالی بین‌المللی است. در این مطلب آمده است، با توجه به این‌که قرار است آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته به چین سفر کند، آیا این تهدید مالی به تجارت چین و روسیه آسیب خواهد زد یا خیر.بلینکن از حمایت چین از صنایع دفاعی روسیه نیز انتقاد کرده است.