میکل آرتتا با تحقیر چلسی در کورس قهرمانی ماند

میکل آرتتا با تحقیر چلسی در کورس قهرمانی ماند

توپچی! تیم آرسنال در بهترین شرایط چند سال اخیر خود قرار دارد و این ویژگی را مدیون میکل آرتتا، مربی جوان خود است. آنها در دربی چهارشنبه خود مقابل چلسی به تیم آبی‌های لندنی رحم نکردند و آنها را با پنج گل به‌نوعی تحقیر کردند تا همچنان یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی لیگ برتر باشند.

او یکی از بازیکنانی است که فوتبالش را در اسپانیا و با باشگاه بارسلونا آغاز کرد. آرتتا اما با وجود توانایی‌های بسیارش، هرگز نتوانست جایگاهی در تیم اصلی بارسلونا پیدا کند و پشت سر استعدادهایی چون ژاوی، اینیستا و گواردیولای پا‌به‌سن‌گذاشته ماند. آرتتا پس از بازنشستگی در سال ۲۰۱۶ در تیم آرسنال، به مدت سه سال دستیار گواردیولا بود؛ دوره‌ای که بسیاری آن را معادل کارشناسی ارشد از هاروارد می‌دانند!

مجسمه‌های ‌چیانگ کای‌شک، دیکتاتور تایوانی جمع‌آوری می‌شود
دیکتاتوری که جمع شد!

دولت تایوان اعلام کرد روند جمع‌آوری مجسمه‌های چیانگ کای‌شک، رهبر پیشین را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. هنوز ۸۰۰ مجسمه از رهبر خودکامه تایوان که حدود 30 سال با سرکوب حکومت کرد، در این کشور باقی است. ‌چیانگ کای‌شک که رهبر حزب ملی (کومینتاک)؛ حزب حاکم چین بود، پس از شکست از حزب کمونیست در جنگ‌ داخلی، در سال ۱۹۴۹ با نیروهایش به تایوان رفت و آنجا حکومت کرد. او در دوران حکومتش هزاران مخالف را زندانی و اعدام کرد اما هنوز مجسمه‌ها و نمادهای حکومت او در تایوان وجود دارد. ‌فعالان سیاسی ومدنی تایوان مدت‌هاست که خواهان جمع‌آوری مجسمه‌های چیانگ کای‌شک ازاماکن عمومی شده‌اند. 

روزهای پرکاری بهرام افشاری در سینما و تئاتر ادامه دارد
پرکاری در گوشه افشاری!

بهرام افشاری، بازیگر روی بورس این روزهای سینمای ایران است و دارد جای پژمان جمشیدی چند سال اخیر و رضا عطاران یک دهه اخیر را می‌گیرد. همزمان با سومین هفته اکران «سال گربه» پوستر جدید این فیلم با تصویری از بهرام افشاری رونمایی شد تا این بازیگر همچنان چهره‌ای پرکاری باشد. سال گربه در حالی با بازی بهرام افشاری از ۲۲ فروردین‌ماه اکران شد که بازیگر اصلی آن تمام سال گذشته با فیلم «فسیل» روی پرده سینماها بود و به رکوردی قابل توجه رسید. افشاری این روزها نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت؟» را هم با نویسندگی، کارگردانی و بازیگری خودش روی صحنه دارد. او همچنین فیلم «هفتاد سی» را با بازی هوتن شکیبا کارگردانی کرده و آماده نمایش دارد و پیش‌بینی می‌شود که تا چند ماه آینده اکران شود.