نکوداشت اکبر زنجانپور در «شب کارگردان»

نکوداشت اکبر زنجانپور در «شب کارگردان»

آیین نکوداشت اکبر زنجانپور، بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر در نوزدهمین «شب کارگردان» خانه تئاتر برگزار می‌شود.

در این مراسم که به همت انجمن کارگردانان طبق رسم سال‌های گذشته در نهم اردیبهشت مصادف با تولد حمید سمندریان کارگردان فقید تئاتر ایران برپا می‌شود، مدالیوم این انجمن صنفی به پاس سال‌ها تلاش و استمرار در حوزه کارگردانی تئاتر به اکبر زنجانپور اهدا می‌شود. همچنین در این مراسم از چند چهره تئاتری دیگر نیز تجلیل و تندیس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران به آنها اهدا می‌شود. این مراسم فردا و ازساعت ۱۷ درسالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار  می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

آیین پایانی پنجمین جایزه ادبی سیمین
همزمان با سالروز تولد سیمین دانشور، بزرگ بانوی داستان‌نویسی معاصر ایران آیین پایانی پنجمین جشنواره جایزه ادبی سیمین با حضور برگزیدگان، اهالی قلم و هیات داوران برگزار خواهد شد.سیدمحمدحسین حسینی،دبیر این جایزه گفت: توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، حمایت از استعدادهای داستان‌نویسی، تجلیل از سیمین دانشور و تشویقِ استعدادهای نوظهور نویسندگی و انگیزه‌بخشی به نوقلمان ازجمله اهداف این جشنواره ادبی داستانی است. وی ادامه داد: علاقه‌مندان پس ازانتشارفراخوان داستان‌های خود را با موضوع آزاد و بدون هیچ محدودیتِ موضوعی خاصی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند و بیش از ۴۵۰ داستان ارسالی مورد بررسی و ارزیابی قرارگرفتند. ابتدا  آثار رسیده توسطِ ساجده اسدی، کارشناس ارشد ادبیات بررسی شدند و سپس آثار ارسالی که به لحاظ رعایت شرایط اولیه مورد تایید قرار گرفته بودند در مرحله بعد توسط هیات داوران شامل سودابه فرضی‌پور داستان‌نویس و منتقد، سعیده اسداللهی مدرس دانشگاه،شهرام احمدزاده مدرس دانشگاه،مهدیه کوهی‌کار داستان‌نویس و سیدمحمدحسین حسینی منتقد و داستان‌نویس مورد بررسی و داوری قرار گرفتند. این مراسم، امروز ساعت ۱۷ در ساختمان سنایی واقع در تهران، خیابان سنایی، نرسیده به خیابان مطهری، کوچه ۲۱، طبقه دوم برگزار می‌شود.

تأثیر نمایشگاه کتاب بر «گردشگری ادبی»
آرش نورآقایی، کارشناس «گردشگری ادبی» در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این‌که گردشگری ادبی یک ژانر جدید در حوزه گردشگری است، ادامه داد: وقتی بر اساس رویداد سفر می‌کنیم این به نوعی گردشگری رویداد هم محسوب می‌شود و همزمان طبق محتوای رویداد می‌تواند گردشگری ادبی نیز محسوب شود، مانند آیین بزرگداشت مولانا و نمایشگاه کتاب فارغ از این‌که می‌تواند یکی ازاتفاقات مرتبط با گردشگری ادبی باشد. این میان البته باید برخی از ظرافت‌ها را در نظر گرفت. در واقع باید توجه کرد چگونه می‌توان به نمایشگاه کتاب به مثابه گردشگری ادبی نگاه کرد.‌ فضاها و اقتصادهای پیرامون نمایشگاه کتاب،گردشگری ادبی راشکل می‌دهندومی‌شودایده‌هایی داشت‌که نمایشگاه کتاب به یک رویداددرحوزه گردشگری ادبی تبدیل شود.حضور فروشگاه‌های کتاب یانمایشگاه کتاب می‌تواند درانتخاب یک شهر به عنوان«شهر ادبیات» موثر باشد.