گردهمایی هنرمندان موسیقی در ارسباران

گردهمایی هنرمندان موسیقی در ارسباران

نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با پنج اجرا، امروز در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.این نشست ساعت ۱۸ با پنج اجرای متنوع(دستگاهی ایرانی، کلاسیک و تلفیقی) با حضور چهره‌های موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

اجراهای این نشست شامل: ساز و آواز در مایه ابوعطا تصنیف «آهسته آهسته»؛ اثر جهانبخش پازوکی، کیوان تیموریان (خواننده)، اجرای ساز و آواز و تصنیف در مایه افشاری با صدای تورج چگینی‌پور و اجرای گروه «پروین»؛ کمانچه و آواز در مایه دشتی براساس ساخته‌های عارف قزوینی، اجرای ساز و آواز و تصنیف در مایه دشتی با آواز یاسین حاتمی، اجرای گروه «کوبه‌ای نوازان ماهور» به سرپرستی بابک بنی‌حسینی، اجرای گروه‌نوازی تنبک و هنگ درام، اجرای گروه «گاتا» (سازهای کوبه‌ای نواحی ایران) خواهد بود. نشست ماهانه موسیقی با اهدافی چون ایجاد امکان اجرای صحنه‌ای برای جوانان، اجرای موسیقی تجربی، معرفی گروه‌های موسیقی و جوانان بااستعداد در زمینه نوازندگی و آواز به‌صورت تک‌نوازی و گروه‌نوازی در ژانرهای مختلف با حضور اهالی و علاقه‌مندان موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. 

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»
۱۵۰شاعر از ۱۷کشور عربی و اسلامی دراین جشنواره شرکت کردندکه بیش از ۲۴۰اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.در میان این شاعران اسامی نام‌آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاا... از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل‌کثیر از ایران به چشم می‌خورد.بیشترین شرکت‌کننده به ترتیب از سوریه با ۳۷ نفر، ایران و عراق با ۲۵ نفر و لبنان با ۱۷ نفر هستند. کشورهای یمن، مصر وتونس هم از دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته‌اند.هیأت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت‌سنجی و داوری خواهند پرداخت.قرار است از شش برگزیده ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت در شهر بصره عراق تقدیر به‌عمل آید.

«نحن المقاومون» 
«نحن المقاومون» نماآهنگی حماسی تهیه شده در مرکز نهضت با صدای ابوذر روحی، ندای رسای صبر و استقامت مردمی است که در برابر ظلم و تجاوز سرخم نکرده و پرچم مقاومت را تا همیشه برافراشته‌اند. این سرود، حماسه‌ای از رشادت یمنی‌ها در برابر تجاوز ائتلاف سعودی، فریادی از مظلومیت فلسطینیان در زیر چکمه‌های اشغالگران صهیونیست و پژواکی از ایستادگی مردم عراق، لبنان، ایران و تمام آزادیخواهان در برابر استکبار جهانی است.  ابوذر روحی از خوانندگان شناخته شده موسیقی انقلاب طی سال‌های اخیر با قطعه مشهور «سلام فرمانده» فصل تازه‌ای از فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.