فلسفه من؟ دوست دارم تیمم برنده بازی باشد

جواد نکونام: نگران داوری هستیم

فلسفه من؟ دوست دارم تیمم برنده بازی باشد

جواد نکونام سرمربی استقلال در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با ذوب‌آهن حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. خلاصه‌ای از حرف‌های او را در زیر می‌خوانید؛

با بازیکنان صحبت کردیم. همه از اهمیت بازی ذوب‌آهن و این‌که چه مسئولیت بزرگی روی دوش‌ ماست آگاه هستند و تلاش می‌کنیم به موفقیت برسیم.

به بازیکنان گفتم که باید بهترین عملکرد را هر بازی داشته باشند؛ از روز اول این را گفته‌ام و باید بیشترین تلاش را انجام دهند و بعد هر اتفاقی افتاد قسمت و تقدیر است!

دوست دارم همیشه پاسخگوی رسانه باشم حتی در دعوا و دوستی اما شرایط خیلی مهم است. تیم من همین الان تمرین دارد و در رختکن است اما من در نشست هستم و جواب سوالات را می‌دهم. اگر شرایط مهیا باشد به نشست می‌روم و اگر ممکن نباشد، نمی‌روم‌. هیچ کسی نمی‌تواند به من بگوید برو. در تمام دنیا کنار زمین‌های تمرین یک سالن هست و در آنجا دوستان می‌آیند و صحبت می‌کنند و می‌روند.

هر تیمی متحدتر باشد نتایج بهتری می‌گیرد؛نه فقط برای جام و قهرمانی.هرگروهی این شرایط رادارد. آتیلا حجازی وپدر مرحومش نام پرافتخاری برای باشگاه استقلال است و ما افتخار می‌کنیم.آقای علی عسگری و شهریاری نشان دادندچقدر تیم و باشگاه برای‌شان مهم است.

ما دوست داریم این تیم استقلال بهترین نتایج رابگیرد.ما هیچ قولی نمی‌توانیم بدهیم،مگراین‌که قول دهیم همه تلاش‌مان راانجام دهیم. 

در جلساتی که با مدیران داشتیم تمام برنامه‌ریزی برای این پنج هفته خواهد بود و همین‌طور کار تمدید قرارداد با بازیکنان نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.

این هفته سیلوا و سهرابیان با تیم تمرین کرده‌اند و کنارمان خواهند بود. 
 
کوپال ناظمی (قاضی بازی استقلال وذوب‌آهن) داور خوب و شناخته شده‌ای است،ولی متاسفانه اشتباه فاحش او برای ما اتفاق افتاده است. در بازی فولاد خوزستان و مس رفسنجان دقیقه ۱+۹۰روی اشتباه گل مساوی راخوردیم. این چیزها بزرگ بوده است. در کل ایشان داور خوبی است،ولی این نگاه وجود داردچون تنها شکست استقلال در این فصل با اشتباه ناخواسته ناظمی اتفاق افتاده است. این چند هفته اتفاقاتی افتاد که نمی‌شد اعتراض نکنیم. همه می‌بینندچه اتفاقاتی افتاده است.نگران هستیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم.

فلسفه من در فوتبال؟ دو تیم با هم بازی می‌کنند و یک تیم می‌برد و من دوست دارم تیمم ببرد، فلسفه من این است.