حکایت عشق کتاب‌ها

حکایت عشق کتاب‌ها

احسان رضایی را همه دوستداران حرفه‌ای کتاب به‌خوبی می‌شناسند. او یک کتابخوان و شاید کتاب‌خوار حرفه‌ای است و خود او تجربه‌هایش را از کتاب‌دوستی شدیدش در این کتاب به اشتراک گذاشته است.

کتاب آداب کتاب‌خواری که به چاپ چهارم رسیده، روایت زندگی افرادی است که به شکل شدید عاشق کتاب و خواندن و مطالعه‌اند. آدم‌هایی که شاید شما هم بعضی‌های‌شان را دیده باشید؛ کسانی که نه یک کتابخوان گاه‌گاه، بلکه یک کتابخوان حرفه‌ای هستند و زندگی‌شان با کتاب و کتاب‌خواندن تعریف می‌شود و معنا پیدا می‌کند.البته کتاب برای کتابخوان‌های غیرحرفه‌ای هم خیلی خواندنی است و حتما خواندنش را توصیه می‌کنیم. در معرفی این کتاب آمده است:«خواندن کتاب، راهی است برای کشف‌کردن، خیال‌کردن و آفریدن،خواندن راهی است برای زنده‌ماندن، ما در دنیای عجیبی زندگی می‌کنیم که کلمات به‌صورت مداوم از معنا تهی می‌شود.»

یک رزمنده عشق موتور
این کتاب که به چاپ سوم رسیده، روایت خاطرات سیدعباس رابوکی است که جزو تیم موتورسواران شهید چمران در ستاد جنگ‌های نامنظم بود. رابوکی پس از سال‌ها خاطرات خود را در گفت‌وگو با حمیدرضا جوانبخت روایت کرده که در قالب این کتاب منتشر شده‌ است. جوانبخت که در عرصه رسانه هم فعال است، در اولین تجربه خود در حوزه کتاب، دست روی سوژه‌ای نسبتا سخت گذاشته و به گواه کارشناسانی که این کتاب را خوانده‌اند، در پرداخت و روایت خود موفق بوده است.در موضوع جنگ، کتاب‌های خاطره زیادی وجود دارد اما بی‌شک کتاب موتورسوار چمران جزو بهترین‌ها خواهد بود. این کتاب به غیر از روایت جنگ، در چند مسأله دیگر هم اهمیت دارد. یکی ایجاد شناخت از شهید چمران از زاویه‌ای ناشناخته. با این‌که کتاب درباره چمران نیست اما شناخت بسیار خوبی از او به دست می‌دهد و نکته دوم این‌که روایت‌های ما از رزمندگان اصولا به نحوی صورت گرفته که آنها را همگی مذهبی بادغدغه‌های انقلابی ودارای سلوک عارفانه شناسانده‌ایم.رابوکی،جوانی بوده عشق موتور که اولین دیدارش با چمران درپیست موتورسواری اتفاق افتاده،با این‌که عاشق چمران بوداما هیچ‌وقت سبک زندگی‌اش مثل بچه حزب‌اللهی‌ها نشد.

یک کتاب درباره پدیده شوم اسرائیل 
کوروش علیانی،نویسنده شناخته‌شده و پژوهشگری منحصر‌به‌فرد است؛ همان‌قدر که نوشته‌هایش از دل تحقیق و مطالعه برمی‌آید، نثر شیرینی دارد و خواننده را به‌دنبال خود می‌کشد وهمزمان دیدگاه‌هایش تکراری و تقلیدی نیست. «متاستاز اسرائیل» کتابی از این نویسنده است که هشتمین چاپش در نمایشگاه امسال عرضه خواهد شد. خواندن این کتاب، به‌خصوص در این روزها که مسأله فلسطین و پدیده شوم و جعلی اسرائیل بار دیگر مورد توجه جهانیان قرار گرفته، اهمیت ویژه‌تری دارد. شما هم اگر به مسائل سیاسی و تاریخی علاقه دارید، این کتاب را حتما بخوانید.