پیشرفت ملموس پشت صحنه تولیدات تلویزیون

پیشرفت ملموس پشت صحنه تولیدات تلویزیون


یكی از مهم‌ترین زیربناها برای ساخت یك سریال خوب و مخاطب‌پسند، داشتن یك فیلمنامه خوب است. قطعا اگر فیلمنامه خوب و جذابی در كار باشد و با عوامل حرفه‌ای همكاری شود، حتما فیلم یا سریال‌های به یادماندنی و پرمخاطبی تولید خواهد شد. نه این‌كه بگویم فیلمنامه خوب یا نویسنده خوب نداریم ولی متاسفانه به غلتك انداختن فیلمنامه‌های خوب سخت است یعنی برای تصویب و تأمین بودجه و در نهایت پخش از تلویزیون مشكلات زیادی پیش رویشان است.
به نظرم باید كمی دست نویسنده‌ها را باز گذاشت و حتی اگر سریالی برای هر سنی مناسب نیست، مانند جاهای دیگر جهان، شرایط سنی در زمان پخش ایجاد شود اما كار ساخته شود. ذكر شرایط سنی و درج آن در سریال‌ها می‌تواند كمكی برای بهبود تولید سریال‌ها باشد و خانواده‌ها را هم هدایت كند به سمت استفاده از محصولات مناسب برای فرزندان. این امر باعث می‌شود سریال‌های ملتهب هم تولید شوند ولی فقط گروه سنی خاصی آنها را ببینند.
یكی دیگر از مشكلات تلویزیون در سال‌های اخیر عدم نظم در پرداخت اقساط فعالان پروژه‌هاست كه باعث می‌شود عوامل حرفه‌ای تمایلی نداشته باشند كه با پروژه‌های تلویزیونی كار كنند و به‌جایش به سمت رسانه‌های دیگر بروند. امیدواریم این مشكل هم برطرف شود تا حرفه‌ای‌های تولید بیش از اینها جذب تلویزیون شوند.
در حیطه تخصصی خودم كه صدابرداریست به‌خاطر این‌كه به سمت دیجیتال رفته‌ایم خوشبختانه صدابرداری محصولات تلویزیونی در وضعیت خوبی است و می‌توانم بگویم در حد استاندارد قرار داریم یعنی صدایی كه دریافت می‌كنیم با خروجی اختلاف زیادی ندارد و این معنایی ندارد به‌جز پیشرفت ملموس پشت صحنه.