دریـــــغ از پارســــــــال

بازی‌های تشریفاتی استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان

دریـــــغ از پارســــــــال

 ورزشگاه آزادی جای سوزن انداختن نداشت. حتی راه پله‌ها هم پر شده بود از هواداران سرخپوش. پرسپولیس برای صدرنشینی باید السد را در روز پایانی مرحله گروهی شكست می‌داد. فشار جمعیت كشنده بود؛ آن‌قدر زیاد كه با همان اولین حمله، مرتضی پورعلی‌گنجی در دقیقه 3 به اشتباه دروازه تیم خودی را گشود. پرسپولیس یك ـ السد صفر. پرسپولیس با این برد به‌عنوان سرگروه راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان 2018 شد و تا بازی فینال هم پیش رفت.
 استقلال هم برای سرگروهی كار سختی داشت؛ آبی‌ها باید الهلال عربستان را در زمین بی طرف شكست می‌دادند تا بالاتر از العین به عنوان سرگروه صعود كنند. بازی در كویت برگزار می‌شد و تیم شفر، تیر خلاص را درست زد به هدف. وریا غفوری زننده گل برتری استقلال بود تا این تیم هم به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی صعود كند.
 دقیقا یك سال می‌گذرد از آن روزهای خوش. پرسپولیس در روز پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان دوباره باید با السد در ورزشگاه آزادی بازی كند. استقلال هم در امارات مهمان تیم العین است. اما دیگر خبری از آن شور و هیجان سال گذشته نیست. پرسپولیس هفته گذشته با شكست مقابل پاختاكور، سومین باخت خود را در 5 بازی متحمل شد و خیلی زود از گردونه رقابت‌ها كنار رفت. سكوهای تعداد صندلی‌های خالی ورزشگاه آزادی در بازی امروز، به خوبی تفاوت‌های این بازی با دیدارهای فصل گذشته پرسپولیس ـ السد را نشان
خواهد داد.
 برای استقلالی‌ها هم بازی امشب با العین حساسیت چندانی ندارد. آبی‌ها بعد از شكست مقابل الهلال و تساوی با الدحیل، شانس صعود از مرحله گروهی را از دست دادند. تیمی كه فصل گذشته صدرنشین گروه مرگ شده بود، این بار یكی از قربانیان گروه مرگ لقب گرفت. حالا به جرات می‌توان گفت بازی تشریفاتی با العین فقط برای یك نفر از اهمیت فوق العاده برخوردار است؛ برای فرهاد مجیدی. استقلال اگر در امارات العین را شكست بدهد جایگاه فرهاد تثبیت خواهد شد، اما مثلا یك شکست بد، می‌تواند پرونده سرمربیگری فرهاد را تا مدت‌ها بسته نگه دارد.