مافیابازی دو طرفه

مافیابازی دو طرفه


همین كه هر روز از همدیگر می‌پرسیم «پشت صحنه رو كی می‌نویسه؟»، یاد شعر فریدون مشیری هم می‌افتیم، همان شعر معروفی كه می‌گوید «زندگی عرصه یكتای هنرمندی ماست...» و آخرش هم می‌رسد به «خرم آن نغمه كه مردم بسپارند به یاد».
خلاصه كه در این گروه فرهنگ و هنری كه می‌خوانیدش هر روز شعر و ادبیات حضور پررنگی دارد و نمی‌شود میان حرف‌های جدی یا شوخی و خنده‌ها گذرمان نیفتد به شعر و داستان و ادبیات. البته امروزه سوژه هایمان برخلاف این حال و هوای همیشگی گروه، كاری با شعر و داستان ندارد و در عوالم دیگری سیر می‌كند.
امروز دو مطلب مرتبط با هم داریم كه می‌توانید با خواندن شان تلاش‌ همكارانمان را برای شفاف‌سازی یك درگیری ببینید. در دو صفحه دیگر هم اتفاقات جالبی بررسی شده است.
اول برویم سراغ صفحات دنباله‌دارمان. در صفحه 11 گروه سینما رفته سراغ ماجراهایی كه سینما تیكت رقم زده است.
این سایت كه به‌طور انحصاری فروش بلیت سینما را دارد، سر ناسازگاری با تهیه‌كننده‌ها برداشته و به‌طور ناگهانی تعرفه آگهی‌ها را سه برابر كرده است.
كانون پخش‌كنندگان هم طبیعتا نسبت به این اتفاق واكنش نشان داده و سینما تیكت را تهدید كرده كه اگر رویه‌اش را اصلاح نكند، تحریمش خواهد كرد.
گروه سینما در این گزارش رفته سراغ دو مافیایی كه با هم در حال جنگ و ستیز هستند و ابعاد مختلف این ماجرا را بررسی كرده است.  بخوانید و ببینید چه خبر است.اما در همین صفحه 9 هم دبیر همیشه قلم به دست و پیگیر گروه فرهنگی محمدصادق علیزاده رفته سراغ سینما تیكت و از همین موضوع هم رسیده به صبا ایده هلدینگی كه سینما تیكت، آپارت، فیلمیمو و .... را اداره می‌كند.
البته علیزاده قبل‌تر هم سراغ چنین سوژه‌هایی رفته و سعی در شفاف سازی موارد بسیاری داشته است.
در صفحه 10 می‌توانید درباره نمایشگاه قرآن امسال بخوانید و ببینید آنجا چه خبر است.
بعد هم دست خانواده را بگیرید و در این ماه مهمانی خدا سری به این رویداد معنوی بزنید.  برنامه‌ها و بخش‌های نمایشگاه قرآن در گزارش معرفی و شرح داده شده و می‌توانید با خواندنش برای حضور در این رویداد برنامه ریزی كنید.
در صفحه 12 هم  به افطاری رئیس‌جمهور با اهالی فرهنگ و هنر پرداخته‌ایم. می‌توانید در این صفحه به تمام آنچه در این مراسم گذشته، نگاهی بیندازید. البته در این گزارش صرفا به اتفاقات و حاشیه‌ها نپرداخته‌ایم و رفته‌ایم سراغ این که رئیس جمهور در دیدار با هنرمندان چه گفته و چه اهدفی را دنبال کرده است.