پــایــان كار  کهنه‌کارها

در پایان این فصل چند بازیکن بعد از سال‌ها تیم محبوب خودشان را ترک می‌کنند

پــایــان كار کهنه‌کارها

 در فوتبال حرفه‌ای امروز دنیا، پرشورترین هواداران هم انتظار ندارند وقتی بازیكن یا ستاره جدیدی به تیم‌شان می‌آید سال‌های طولانی برای‌شان بازی كند. حالا خیلی‌ها می‌دانند كمتر می‌توان بازیكنانی همچون پائولو مالدینی، كارلوس پویول و استیون جرارد پیدا كرد كه تمام عمر فوتبالی‌شان را در یك باشگاه بگذرانند. البته بازیكنانی هستند كه شاید تمام دوران ورزشی‌شان در یك تیم خلاصه نشود، اما سال‌ها در یك تیم مانده و روزهای خوب و بد زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. در حالی كه فوتبال این فصل اروپا به آخرین روزهای خود می‌رسد، تعدادی از این بازیكنان كه سال‌هاست به باشگاه خود وفادار مانده‌اند، در پیام‌هایی از هواداران خداحافظی كرده‌اند. تازه‌ترین خداحافظی مربوط به وینسنت كمپانی، كاپیتان بلژیكی تیم منچسترسیتی است. تنها یك روز پس از قهرمانی من‌سیتی در جام حذفی، این بازیكن 33 ساله اعلام كرد كه بعد از 11 سال از جمع سیتیزن‌ها جدا می‌شود. او با انتشار نامه‌ای در صفحه فیسبوك خودش نوشت: بارها به این روز فكر كرده‌ام. من‌سیتی به من همه چیز داد. تنها می‌توانم قدردان تمام افرادی باشم كه در بدترین روزها هم حامی و پشتیبان من بودند. به همین دلیل هرگز هواداران من‌سیتی را فراموش نمی‌كنم.» كمپانی سال 2008 و به عنوان هافبك دفاعی، از هامبورگ به منچستر سیتی آمد و سه سال بعد بازوبند كاپیتانی سیتیزن‌ها را بر بازو بست. او در این 11 سال، 360 بازی برای آبی‌های منچستر انجام داد و 20 گل به ثمر رساند. آخرین گل شاید تا سال‌ها در ذهن هواداران این تیم باقی بماند. او در بازی هفته 37 لیگ برتر از فاصله‌ای حدودا 40 متری تك گل تیمش را وارد دروازه لسترسیتی كرد كه نقش مهمی در قهرمانی تیم پپ در لیگ برتر امسال داشت. دوران حضور او در من‌سیتی با كلی افتخار همراه بود. او در این 11 سال چهار قهرمانی در لیگ برتر، دو قهرمانی در جام حذفی و چهار قهرمانی در جام اتحادیه به دست آورد.

 بایرن بدون بال شد
هفتمین قهرمانی متوالی بایرن مونیخ در بوندس لیگا هم با خداحافظی دو ستاره‌اش به پایان رسید. بعد از پیروزی 5 بر یك باواریایی‌ها مقابل اینتراخت، فرانك ریبری و آرین روبن بعد از حضوری یك دهه‌ای از این تیم خداحافظی كردند.
فرانك ریبری در 12 سال حضور خود در آلیانس آره‌نا كلی افتخار و جام به دست آورد كه شاید تا سال‌ها كسی نتواند به این ركوردها در آلمان برسد. با قهرمانی در روز شنبه، تعداد قهرمانی‌های این بازیكن در بوندس لیگا به عدد 9 رسید. بال هجومی چپ بایرن تاكنون 5 بار هم جام حذفی را به‌دست آورده است.  علاوه بر این، باید قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 13ـ2012 و بهترین بازیكن اروپا شدن در همین فصل، از دیگر افتخارات صورت زخمی در بایرن بود. اما بی‌شك حسرتی كه تا همیشه برای ریبری باقی می‌ماند، كسب توپ طلا بود كه به عقیده بسیاری از كارشناسان می‌بایست در سال 2012 به‌دلیل سه‌گانه بایرن به‌دست آورد. او در این 12 سال 638 بازی برای باواریایی‌ها انجام داد و 156 گل برای این تیم به ثمر رساند.
روبن هم گرچه تعداد سال‌های حضورش در بایرن، فقط دو سال كمتر از ریبری بود اما افتخاراتش چندان فرقی با او ندارد. او در آخرین بازی برای بایرن هم گلزنی كرد تا تعداد گل‌هایش برای این تیم در رقابت‌های بوندس لیگا را به عدد 99 برساند. او این تعداد گل را در 201 بازی به ثمر رساند. البته تعداد بازی‌های او برای بایرن در تمام مسابقات 605 بازی بود كه توانست 210 گل برای تیمش بزند.
​​​​​​​
 گلادیاتور از رم می‌رود
چند روز پیش هم دانیله ده‌روسی، كاپیتان 35 ساله رمی‌ها اعلام كرد بعد از 18 سال در پایان این فصل از تیم محبوبش خداحافظی می‌كند. ده‌روسی از سال ۲۰۰۰ همزمان با فرانچسكو توتی به تیم جوانان باشگاه رم پیوست و تنها بازیكنی است كه بیشتر از توتی با پیراهن رم بازی كرده است. او برای جالوروسی 615 بار به میدان رفت و 63 گل هم نیز به ثمر رساند. ده‌روسی با رم موفق به كسب دو عنوان قهرمانی در جام حذفی و یك قهرمانی در سوپرجام ایتالیا شد. در پایان این فصل، آرسنال هم یكی از بازیكنان وفادار خود را از دست می‌دهد. آرون رمزی چند روز پیش اعلام كرد بعد از 11 سال حضور در جمع توپچی‌ها، در پایان فصل از این تیم می‌رود. او در این سال‌ها 369 بازی انجام داد و 64 گل و 62 پاس گل در كارنامه‌اش ثبت كرد. او با این تیم3‌قهرمانی در جام حذفی و دو قهرمانی در جام اتحادیه 
به‌دست آورد.