نكو  بر سر دو راهی

بعد از مذاكره با تراكتور؛ فولاد هم به شدت خواهان جواد شد

نكو بر سر دو راهی

جواد نكونام بعد از نیم فصل دوری از فوتبال، احتمالا با تراكتورسازی به لیگ برتر برمی‌گردد. باشگاه تبریزی به این نتیجه رسیده که سراغ گزینه‌های خارجی نرود و یكی از مربیان داخلی را روی نیمكت خود بگذارد. آنها دنبال كسی هستند كه انگیزه داشته باشد و تراكتورسازی را شبیه پول نبیند. جواد نكونام در بابل و قائمشهر نشان داد كه بیش از پول، تمركزش روی تیم ساختن است و زنوزی، مالك متمول باشگاه تراكتورسازی هم به این نتیجه رسیده كه یكی مثل جواد نكونام می‌تواند همان گزینه‌ای باشد كه می‌خواهد.
در روزهای اخیر مسؤولان باشگاه تراكتورسازی جلساتی را با جواد نكونام برگزار كردند و با او صحبت‌هایی جدی داشتند. نكونام گویا حتی لیست خرید خود را به این باشگاه داده است؛ لیستی كه در آن خبری از بازیكنان نامی نیست. این مربی در نساجی و خونه به خونه نشان داد بیش از این‌كه دنبال بازیكن نامی باشد، به‌دنبال جذب بازیكنی است كه بتواند خواسته‌هایش را در زمین برآورده كند. او با نیمكت‌نشینی محمد عباس‌زاده در نساجی هم نشان داد كه دنبال بازی دادن به اسمی‌ها نیست. نكونام از امید سینك هم در تركیب نساجی زیاد استفاد نكرده چون معتقد بود جوان‌های دیگر بیشتر از او می‌دوند.
نكونام بعد از چند جلسه مخفیانه با تراكتوری‌ها یكشنبه شب جلسه‌ای با مسؤولان این باشگاه داشت كه سرانجام تصاویر آن به بیرون درز پیدا كرد. این جلسه در دفتر باشگاه تراكتورسازی در جردن برگزار شد. این دفتر متعلق به زنوزی مالك تراكتورسازی است كه قراردادهای بازیكنان را بیشتر در آنجا امضا می‌كند.
مذاكرات نكونام با تراكتوری‌ها خیلی خوب پیش رفت و طرفین تا حدودی به توافق نهایی رسیدند. نكونام در این جلسه گفت كه قولی برای قهرمانی نمی‌دهد ولی تضمین می‌دهد او و تیمش نهایت تلاش خود را كنند.  گویا مالك باشگاه تراكتور به صورت تلفنی هم صحبت‌هایی با نكونام داشته است.
احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس كه در جلسه یكشنبه شب هم حضور داشت، در این باره توضیح می‌دهد: «در این جلسه قرار شد نكونام برنامه‌های خود را جهت تأمین خواسته هواداران پُرشور تراكتورسازی برای رسیدن به قهرمانی، ارائه دهد. نكونام به‌عنوان یكی از چهره‌های ورزشی كشور ظرفیت و پتانسیل خوبی دارد.»
​​​​​​​
 شاید هم فولاد
در حالی كه مذاكرات نكونام و تراكتورسازی علنی شده است، باشگاه فولاد هم به‌شدت خواهان جذب این مربی شده است. آنها با افشین قطبی به بن بست خورده‌اند؛ زیرا قطبی رقمی نزدیك به 700 هزار دلار برای خود و دستیارانش می‌خواهد که با این وضعت دلار رقم درخواستی آنها بالای ده میلیارد تومان می‌رود. نكونام و كادرش اما به صرفه‌تر هستند. شنیده می‌شود مدیران باشگاه فولاد هم مذاكراتی با نكونام داشته‌اند و از او خواسته‌اند تا به باشگاه آنها ملحق شود.
 شجاعی به خاطر نكونام رفت؟
در اولین لحظاتی كه خبر رسید جواد نكونام سرمربی تراكتورسازی خواهد شد، مسعود شجاعی كاپیتان سابق تیم ملی و این باشگاه نامه خداحافظی خود را منتشر كرد. خیلی‌ها تصور كردند خداحافظی او به دلیل حضور جواد نكونام بوده است و این دو مشكل دارند. مسعود و جواد اما مشكلی ندارد و گویا علت خداحافظی این بازیكن، توافقش با یك باشگاه هندی بوده است. شجاعی پیشنهاد خوبی از این كشور دریافت كرده كه انتقال به آنجا می‌تواند برایش از نظر مالی بسیار مناسب باشد. به همین دلیل احتمالا او راهی این كشور خواهد شد.