خدیجه خاشقچی  در صفحات فرهنگی

خدیجه خاشقچی در صفحات فرهنگی


 این حال و هوای اردیبهشتی امسال هم گویا تمامی ندارد. فی‌الحال كه اینجا نشسته‌ایم، هوای ابری و دلبری منطقه میرداماد از پشت دو تراس تحریریه ولو می‌شود كف سالن و آنچنان شود كه افتد و دانید. از احوال بچه‌های گروه هم خواسته باشید این‌كه ساناز قنبری در اتاق مصاحبه میزبان سلما بابایی است كه فیلمش این روزها روی پرده سینماهاست. در همین مرحله باید عرض كنیم كه حدستان درست است و سركار خانم بابایی فرزند همان شهید خلبان معروف، عباس بابایی است كه حالا این روزها دارد در حوزه سینما هم كار می‌كند. طبیعی است كه وقتی قنبری مشغول مصاحبه است، دیگر همكار پرتلاش سینمایی‌ گروه مشغول رتق و فتق صفحه سینما باشد.
 همین هم شده كه در صفحه 11 امروز گزارشی تحلیلی خواهید خواند از صحبت‌هایی كه حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی در جلسه دیروز نشست خبری‎‌اش ایراد كرده. حالا درست است كه جناب انتظامی روزگاری در همین جام‌جم هم حضور داشته و به در و دیوار ساختمان روزنامه حق آب و گل دارد، ولی اجازه بدهید این را هم بگوییم كه ایشان ترجیح داده مثل همیشه با برخوردی دیپلمات‌‌مآبانه از كنار سوال‌ها و پرسش‌های خبرنگاران بگذرد.
امروز پانزدهم رمضان است. فارغ از رسیدن ماه به نیمه، سالروز تولد امام حسن مجتبی(ع) هم هست. انتظار ندارید كه از كنار این موضوع بی‌تفاوت عبور كنیم. الغرض كه گزارش نیم‌تای صفحه 9 امروز و كنار همین ستون تقدیم شده به پیشوای دوم شیعیان و بخش‌هایی جذاب از زندگی آن حضرت را مرور كرده. البته این مناسبت پانزدهم رمضان با یك آیین دیگر هم همراه است. بله بله دیدار نیمه‌رمضانی شعرا با رهبر انقلاب كه البته مشروحش به شماره امروز ما نمی‌رسد و فردا مفصلا با این موضوع در خدمتتان خواهیم بود. شماره فردا را از دست ندهید.
صفحه 12 امروز هم میزبان یك گزارش جذاب است. میثم‌خان اسماعیلی كه قلم و مهارت و توانایی‌اش نیازی به تعریف ما ندارد رفته سراغ یك سوژه جذاب زیر عنوان صنایع فرهنگی. اگر شما هم در زمره پدران و مادران جوان باشید احتمالا چشم‌تان به پدیده‌ خانه‌های بازی خورده است. حالا اسماعیلی در صفحه 12 خودش رفته سراغ این موضوع و جزئیات جالبی از آن را گزارش داده.
در نهایت هم زینب مرتضایی‌فرد كه علاقه همزمان وی به ادبیات و فرهنگ كشورهای همسایه از جمله تركیه،‌ شهره آفاق و انفس است از دیدن تصویر نانسی پلوسی و خدیجه قاشقچی رفته ته‌و‌توی قضیه را در آورده كه كتاب خاطرات همسر خاشقچی مادر مرده به كجا رسیده و در چه مرحله‌ای است. گزارش مرتضایی‌فرد را هم از این صفحه شروع و الباقی‌اش را در صفحه 10 بخوانید.