به توان آفتاب

به توان آفتاب

انرژی سبز، پاسخ بسیاری از مشكلات مرتبط با انرژی از جمله محیط زیست، سودآوری و پایستگی انرژی است. شاید شما این امكان را نداشته باشید كه از صفحه‌های بزرگ خورشیدی استفاده كرده و همه انرژی مورد نیاز منزل‌تان را از طریق آن تامین كنید. اما كاری كه به آسانی می‌توانید انجام دهید این است كه از ابزارهای بسیار خوبی كه انرژی مورد نیاز دستگاه‌های كوچكی مثل رادیو، گوشی تلفن همراه و حتی پنكه‌های كوچك شما را با انرژی سبز تامین می‌كنند استفاده كنید. اگر به این كار علاقه‌مندید نگاهی به فهرست زیر بیندازید. ابزارهایی كه معرفی شده‌اند منابع خوب و قابل اعتمادی هستند كه با انرژی سبز كار می‌كنند. منبع: Hongkiat

شارژر خورشیدی 2200 میلی‌آمپر ساعتی نوتوس
نوتوس (Notos) یك پاوربانك خورشیدی قابل حمل جمع و جور، با یك حلقه آلومینیومی است كه اتصال پاوربانك به پنجره‌ها برای شارژ آسان آن در نور مستقیم خورشید را امكان‌پذیر می‌سازد.
همچنین می‌توانید باتری این ابزار را با استفاده از درگاه یواس‌بی قابل اتصال به رایانه یا یك آداپتور كه به یك پریز برق متصل می‌شود شارژ كنید.  این شارژر یك باتری با ظرفیت 2200‌میلی‌آمپرساعت دارد و دارای خروجی و ورودی 5 ولت/ یک آمپر است.
این ظرفیت برای شارژ بیشتر گوشی‌های هوشمند تا دوسوم ظرفیت باتری آنها كافی است. بنابراین، با استفاده از نوتوس می‌توانید مطمئن باشید منبع برق اضطراری آماده و در دسترسی دارید. با این حال این شارژر، برخلاف سولار- 5، دو درگاه خروجی با سطوح چندگانه جریان ارائه نمی‌دهد.

شارژر با صفحه خورشیدی سولار- 5
شارژر كوچك قابل حمل  Creative Edge Solar-5 مقاوم در برابر آب، ضربه و گرد و خاك دارای یك صفحه خورشیدی است. باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی این شارژر می‌تواند دو دستگاه را همزمان شارژ كند. چهار چراغ نشانگر، سطح شارژ ابزار را نشان می‌دهند. همان‌طور كه از نام این ابزار پیداست می‌توانید باتری را با قرار دادن زیر نور مستقیم خورشید شارژ كنید. شارژ از طریق اتصال به پریز برق نیز امكان‌پذیر است. نكته قابل توجه در مورد این شارژر این است كه دارای دو درگاه یواس‌بی با خروجی‌های یک و 2 آمپر است كه امكان شارژ ابزارهایی با ملزومات متفاوت را فراهم می‌كند. این شارژر همچنین دارای یك چراغ‌قوه اضطراری است. بنابراین در تعطیلات و موقعیت‌های بیرون از منزل، در پروازها و هنگام فعالیت‌های ورزشی مثل پیاده‌روی، كوه‌پیمایی و در اردوهای آموزشی قابل استفاده است.


چراغ ال‌ای‌دی سوییفتلی دان
چراغ ال‌ای‌دی محیط بیرون سوییفتلی دان (Swiftly Done)، قابل دسترس‌ترین ابزار این فهرست است. این چراغ، بادوام و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی است و می‌توان آن را به آسانی روی هر سطحی نصب كرد.
 افزون بر این شما می‌توانید این چراغ را در هر مكانی قرار دهید، زیرا قابلیت دریافت نور خورشید را به طور مستقیم و غیرمستقیم دارد. این ابزار یك صفحه خورشیدی با طول عمر پنج سال دارد و نور سفید آن دارای طول عمر 5/7 سال است و می‌تواند در تمام طول شبانه‌روز كار كند.
از ویژگی‌های جالب توجه چراغ ال‌ای‌دی سوییفتلی دان این است هنگامی كه از استفاده آن نمی‌كنید در حالت نیمه‌روشن باقی می‌ماند، با حسگرهای تشخیص حركت كاملا روشن می‌شود، هنگام طلوع خورشید به طور خودكار خاموش و هنگام غروب دوباره روشن می‌شود.


چراغ خورشیدی دفع‌كننده حشرات
با وجود این چراغ، پشه‌ها دیگر شما را آزار نخواهند داد. چراغ خورشیدی دفع‌كننده حشرات برای افرادی كه علاقه‌مند به لذت‌بردن از فضای بیرون هستند یا بسیار مسافرت می‌كنند گزینه ایده‌آلی است. این چراغ در عین حال كه نور گرمی ایجاد می‌كند با انتشار امواج صوتی، پشه‌ها را تا محدوده چهار متری دفع می‌كند بدون این‌كه هیچ‌گونه اختلالی برای انسان‌ها ایجاد كند.
 طراحی جمع و جور این چراغ كه در برابر شرایط متغیر آب‌وهوا مقاوم است به این معناست كه می‌توان آن را به‌راحتی در هر جایی با خود به‌همراه برد.


چراغ قوه واكاواكا پاور پلاس
ابزار قابل حمل واكاواكا پاور پلاس (+WakaWaka Power) یك چراغ قوه خورشیدی به اضافه یك شارژر است كه به یك باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی وصل می‌شود. باتری این ابزار در طول 12 ساعت زیر نور مستقیم خورشید و پس از سه ساعت در صورت اتصال به پریز به طور كامل شارژ می‌شود. ویژگی جالب واكاواكا پاور پلاس این است كه این چراغ قوه دارای نور فوق‌العاده كارآمد و تنظیمات نوری متعددی است كه باعث می‌شود توان نوری آن گستره‌ای بین 5 تا 70 لومن داشته باشد. پاور پلاس به مدت 200 ساعت تامین‌كننده نور است و انرژی لازم برای یك و نیم بار شارژ تلفن همراه یا چند مرتبه شارژ دوربین و دیگر ابزارها را از طریق درگاه یواس‌بی خود فراهم می‌كند. نكته جالب این‌كه شما می‌توانید چراغ‌قوه و شارژر را همزمان استفاده كنید. این ویژگی باعث می‌شود پاور پلاس در محیط‌های باز ابزار بسیار مفیدی باشد. چراغ اضطراری این ابزار نیز می‌تواند در مواقع اضطراری مفید واقع شود.


چراغ قوه ال‌ای‌دی خورشیدی سكیور
این چراغ قوه شامل سه چراغ ال‌ای‌دی با خروجی نور 8 لومن، یك باتری 80 میلی‌آمپرساعتی، یك صفحه خورشیدی و یك مولد الكتریكی داخلی است. شما می‌توانید این ابزار را با چهار ساعت قرار دادن زیر نور مستقیم خورشید به‌طور كامل شارژ كنید. مولد الكتریكی ابزار می‌تواند هنگام بارندگی یا داخل فضاهای بسته مفید باشد. چراغ قوه سكیور (Secur) پس از شارژ كامل نزدیك به چهار ساعت با سه چراغ ال‌ای‌دی و نزدیك به هشت ساعت فقط با یك چراغ ال‌ای‌دی كار می‌كند. این گجت دارای مقاومت در برابر آب تا عمق تقریبا 14 متری است. بنابراین ابزاری عالی برای محیط‌های بیرون، هنگام شكار، قایق‌سواری و كوله‌پشتی‌گردی است.


صفحه‌كلید بی‌سیم كی750
صفحه كلید خورشیدی (K750) دارای یك صفحه خورشیدی است و می‌تواند خودش را با هر منبع نوری، چه مستقیم و چه غیرمستقیم، شارژ كند. این صفحه كلید، شارژ خود را دست‌كم تا سه ماه حتی در تاریكی كامل، حفظ می‌كند. صفحه كلید خورشیدی كی750 دارای یك گیرنده بی‌سیم 4/2 گیگاهرتزی قدرتمند است كه امكان هرگونه تاخیر، قطع شدن یا تداخل را از بین می‌برد و می‌توانید از تایپ بدون دردسر لذت ببرید. این صفحه كلید خورشیدی همچنین از قابلیت اتصال دوربرد برخوردار است. این ویژگی آن را فوق‌العاده قابل حمل می‌سازد و این امكان را به شما می‌دهد كلیدهای آن را از روی كاناپه كنترل كنید.


نیروگاه برق قابل حمل گل‌زیرو یتی150
اگر به دنبال یك نیروگاه برق قابل حمل برای استفاده در شرایط بسیار اضطراری هستید، گل‌زیرو یتی150   
(Goal Zero Yeti150) می‌تواند انتخاب نهایی شما باشد. این نیروگاه دارای باتری 150 وات‌ساعتی است كه از طریق یك صفحه خورشیدی شارژ می‌شود. اتصال به پریز یا آداپتور12 ولتی خودرویتان هم می‌تواند این ابزار را شارژ كند. یتی150 همچنین دارای دو درگاه یواس‌بی، با خروجی 12 ولت و یك سوكت معمولی است كه با یك «اینورتر» یا مبدل جریان مستقیم به متناوب پشتیبانی می‌شود. این یعنی شما می‌توانید طیف وسیعی از دستگاه‌ها از گوشی هوشمند گرفته تا یك لپ‌تاپ را- البته تا زمانی كه دستگاه نیازی به ولتاژ یا ورودی بالا نداشته باشد- با این ابزار شارژ كنید.


چراغ خوراك‌پزی قابل حمل خورشیدی
اگر علاقه‌مند به طبیعت و فضاهای باز هستید می‌توانید با استفاده از نور خورشید و با چراغ خوراك‌پزی نوآورانه قابل حمل گوسان‌اسپرت (GoSun Sport) هر غذایی را در هرجا طبخ كنند. چه در جایی چادر زده باشید یا روزتان را در كنار ساحل بگذرانید یا در حیات خلوت منزل‌تان از خودتان پذیرایی كنید، این چراغ خوراك‌پزی گزینه‌ای آسان و سازگار با محیط‌زیست برای پخت و پز انواع مواد غذایی است. اتاقك پخت و پز خلأ و بازتابنده‌های براق و تاشو كه انرژی‌شان را از نور خورشید دریافت می‌كنند امكان پخت گوشت، سبزیجات و دیگر مواد غذایی را فراهم می‌كنند. اجاق هنگام لمس سرد است و برخلاف منقل‌های خوراك‌پزی سنتی، زمینه پخت و پز مناسب و بدون دود را با تنظیمات مختلف فراهم می‌كند.