آل دروغ !

هدف سعودی‌ها از انتشار خبر دروغ حمله انصار ا... به مکه چیست ؟

آل دروغ !

حملات پی در پی نیروهای مقاومت یمن، آنچنان متجاوزان سعودی را تحت فشار قرار داده است كه برای فرار از این موقعیت اقدام به دروغ‌پراكنی و شایعه‌سازی كرده تا شاید به این وسیله بتوانند قلوب مسلمانان را جریحه‌دار و با خود همراه كند‌. این درحالی است كه نه تنها مسلمانان بلكه تمام مردم جهان جنایات آل‌سعود را در یمن به خوبی می‌دانند و قتل فجیع جمال خاشقچی در كنسولگری این كشور در استانبول نیز پرده از خوی و خصلت اصلی رژیم حاكم بر عربستان برداشت تا چهره‌ای بدون رتوش از حاكمان این كشور را به جهانیان عرضه كند.

به‌تازگی روزنامه سعودی عكاظ در خبری دروغین مدعی شد، انصارا... موشكی به سمت مكه شلیك كرده و ریاض توانسته است آن را در هوا منهدم كند‌. این خبر در شبكه‌های اجتماعی نیز این گونه بازنشر داده شد كه دو موشك بالستیك به بخش شرقی شمال استان الطائف و نیز جده اصابت كرده‌اند.این روزنامه در ادامه اتهاماتی علیه ایران مطرح و ادعا كرد، انصارا... دو سال پیش نیز در اقدامی مشابه، یك موشك به سمت مكه شلیك كرد. یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واكنش به این ادعای سعودی‌ها گفت: ما در اعلام هدف عملیات نظامی خود مردّد نمی‌شویم و نیازی به تلاش‌هایی از این دست نمی‌بینیم‌. ناظران می‌گویند ادعای اخیر عربستان مبنی بر هدف قرار دادن مكه مكرمه را می‌توان صرفا در چارچوب جنگ روانی و فضاسازی رسانه‌ای ریاض برای نادیده گرفتن دستاورد بزرگ میدانی نیروهای مقاومت دانست. محمد عبدالسلام سخنگوی انصارا... یمن به ادعای واهی سعودی‌ها مبنی بر هدف قرار گرفتن طایف و مكه از سوی یمنی‌ها واكنش نشان داد و آن را دروغی بزرگ با هدف گمراه كردن جامعه بین‌الملل دانست. وی افزود: ادعای دشمن مبنی بر هدف قرار گرفتن منطقه طایف، تلاشی از سوی سعودی‌ها برای خروج از باتلاقی است كه در یمن به آن گرفتار شده‌اند. عربستان به دنبال ایجاد حباب با هدف حمایت رسمی و مردمی با دروغ تهدید مكه مكرمه است.
 توانمندی مقاومت
اخیرا نیروهای مقاومت یمن فشارهای خود را بر متجاوزان سعودی افزایش داده‌اند‌. سه‌شنبه گذشته ارتش یمن و انصارا... در عملیاتی تلافی‌جویانه در واكنش به حملات هوایی مكرر ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شركت آرامكو در استان‌های الدوادمی و عفیف را هدف حمله قرار داد.
الدوادمی و عفیف دو استان منطقه ریاض در مركز عربستان سعودی هستند كه به ترتیب ۲۳۰ و ۳۹۰ كیلومتر با ریاض (پایتخت) فاصله دارند. فاصله تقریبی شمالی‌ترین شهر یمن مثل صعده تا این دو استان عربستان سعودی نیز بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ كیلومتر است. انجام این عملیات نه‌تنها برای عربستان؛ بلكه برای ناظران بین‌المللی نیز شگفت آور و باور نكردنی بود. این عملیات به‌خوبی نشان می‌داد قدرت پهپادی مقاومت یمن تا جایی پیشرفت كرده است كه هر نقطه‌ای از عربستان را اراده كنند می‌توانند هدف قرار دهند‌.
حمله پهپادی به منطقه‌ای در ابوظبی نیز نشان داد قدرت پهپادی نیروهای مقاومت یمن حتی قادر است به سادگی متحدان عربستان ازجمله امارات متحده عربی را هدف قرار دهد‌. امارات یكی از متحدان اصلی و مشوق عربستان در جنگ خانمان سوز یمن بوده است. به‌دنبال این حملات بود كه نیروهای مقاومت یمن اعلام كردند ۳۰۰ هدف نظامی و حیاتی از مواضع دشمنان را در اختیار دارند. بررسی تحولات اخیر یمن به ویژه تحولات میدانی در این كشور و عملیات نیروهای مقاومت یمنی علیه مواضع دشمنان نشان می‌دهد كه پاسخ كوبنده نیروهای یمنی به عربستان و امارات وارد مرحله جدیدی شده است.
 حمله به فرودگاه نجران
روز گذشته نیز جنبش انصارا... یمن از حمله جدیدی به وسیله پهپاد به فرودگاه نجران عربستان خبر داد. در همین رابطه شبكه خبری المسیره یمن اعلام كرد یگان پهپادی جنبش انصار‌ا... با پهپاد «قاصف كی ۲» فرودگاه نجران در جنوب غرب عربستان را هدف قرار داد. انصارا... دهم ژانویه گذشته از قاصف كی ۲ رونمایی كرده و با استفاده از آن عملیاتی را علیه رژه نظامی در پایگاه هوایی العند در استان لحج در جنوب یمن آغاز كرد. دریك خبر دیگر روز گذشته اعلام شد پدافند هوایی ارتش یمن موفق شد یك فروند پهپاد ائتلاف متجاوز در الحدیده را ساقط كند. ارتش یمن پیشتر نیز موفق شده بود در چندین مورد پهپادهای سعودی را منهدم كند.
 هدف از جنگ روانی عربستان
مردم مظلوم یمن پنج سال است در برابر تجاوزات اماراتی ـ سعودی مقاومت كرده و علاوه بر دفع تجاوزات دشمن موفق شده‌اند توان دفاعی و تهاجمی خود را هم تقویت كنند‌. حال عربستان كه از یك سو زیر شدت حملات یمنی‌ها قرار داشته و از سوی دیگر در افكار عمومی مردم جهان متهم است، می‌كوشد با منحرف كردن افكار عمومی مردم جهان خود را از مخمصه نجات داده و در همان حال با متهم كردن دیگران آنها را درگیر جنگی ناخواسته كند‌. هدف از این اعمال فضا سازی رسانه‌ای و ایجاد جو روانی برای برانگیختن احساسات مسلمان چیزی جز این نیست كه متجاوزان سعودی بخواهند جنایات‌شان را منطقی و توجیه پذیر نشان داده و بگویند برای حفظ اماكن مقدس دست به اقداماتی تدافعی می‌زنند.
عربستان به همین شیوه قصد دارد با گردآوردن برخی متحدان منطقه‌ای خود آنها را برای ورود به جنگی دیگر آماده كند. اینها همه درحالی است كه طی سال‌های گذشته مردم جهان بارها شاهد تجاوزات مكرر هواپیماهای سعودی به مناطق مسكونی یمن و كشتار وحشیانه زنان و كودكان بی‌گناه در یكی از محروم‌ترین كشورهای جهان بوده است‌. عربستان همچنین طی سال‌های گذشته با نزدیك شدن به محور واشنگتن ـ تل‌‌آویو و چشمپوشی از آرمان‌های ملت فلسطین در صدد ایجاد تفرقه و تشتت در بین كشورهای عرب و مسلمان و هموار كردن راه برای برنامه مجهول ترامپ موسوم به معامله قرن است‌. برنامه‌ای كه به زعم خود می‌خواهد توازن جدیدی را به نفع اشغالگران صهیونیست در منطقه به وجود آورد‌. به عبارتی دیگر جنگ روانی عربستان سعودی یك هدف مهم دیگر را هم دنبال می‌كند و آن ایجاد یك نوع پوشش دینی و مقدس برای تحقق سیاست‌های جدید آل‌سعود در چارچوب همان معامله قرن در منطقه است.