تعطیلی جلسات شورا قابل پذیرش نیست

تعطیلی جلسات شورا قابل پذیرش نیست


 جای تاسف است كه رئیس‌جمهور جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی را به دلیل حضور دو منتقد و مطرح كردن صریح انتقاداتشان در جلسه تعطیل كرده و چند ماه این جلسات را به تعویق انداختند. این در حالی است كه آقای روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی‌اش بارها و بارها از لزوم شنیدن صدای مخالف سخن گفت اما در حال حاضر و در عمل در مورد جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی شاهد هستیم كه رئیس‌جمهور خلاف وعده‌ها و نطق‌های انتخاباتی خود رفتار می‌كند و به‌دلیل این‌كه جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی مطابق میل ایشان نیست حدود
پنج ماه آن را برگزار نكردند.
با توجه به این‌كه به‌مدت حداقل ده سال در جلسات این شورا حضور داشتم، می‌توانم بگویم كه در این جلسات برخی منتقدان جدی به عملكرد روسای جمهور حاضر بودند اما هیچ كدام از روسای جمهور به دلیل اینگونه انتقادات اجازه تعطیلی و وقفه در برگزاری جلسه را ندادند. آنها شأن شورا را حفظ می‌كردند، سخنان منتقدان را می‌شنیدند، یا آن را قبول داشته یا نمی‌پذیرفتند اما در هر صورت مطرح شدن انتقادات منجر به تعطیلی جلسات شورا نمی‌شد.
شورای عالی انقلاب فرهنگی در نبود رئیس‌جمهور نیز می‌تواند به كار خود ادامه دهد اما در عین حال امیدواریم كه رئیس‌جمهور تجدید نظر كرده و با توجه به تاكیدات رهبری مبنی بر لزوم برگزاری جلسات این شورا و عدم تعطیل شدن، جلسات شورا از این به بعد با حضور رئیس‌جمهور و به صورت مرتب برگزار شود.
در ضمن جلسات شورا می‌تواند همچون جلسه دیروز به ریاست یكی از روسای قوا بویژه رئیس مجلس برگزار شود و محل برگزاری آن نیز به رئیس جلسه بستگی دارد و می‌تواند در مجلس برگزار شود، به این ترتیب مانع قانونی برای برگزاری جلسه در بیرون از دفتر رئیس‌جمهور وجود ندارد و از این به بعد در صورت تكرار تعطیلی جلسات شورا باید این جلسات از سوی نواب رئیس برگزار شود و اجازه تعطیلی دوباره این نهاد فرهنگی داده نشود.