مادورو: برای مذاكره همه‌‌جانبه با اپوزیسیون آماده‎ایم

مادورو: برای مذاكره همه‌‌جانبه با اپوزیسیون آماده‎ایم

 نیكلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌گوید نسبت به نتیجه‌‌بخش بودن مذاكرات اسلو امیدوار است و برای صحبت پیرامون همه موارد مورد اختلاف با اپوزیسیون آمادگی دارد. دور دوم این مذاكرات قرار است امروز برگزار شود. سرپرستی هیأت كاراكاس را خورخه رودریگز، معاون مادورو بر عهده دارد.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، نیكلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌گوید مقامات این كشور به یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای وضعیت موجود آن هم با اتكا به مذاكرات اسلو باور دارند. وی همچنین از حامیانش خواست به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی آماده شوند. او در بخش دیگری از اظهاراتش پارلمان تحت كنترل اپوزیسیون را پارلمان متشكل از افراد تنبل و بی‌ارزش اعلام كرد.
اظهارات مادورو در حالی بیان می‏‌شود كه روز یكشنبه خوآن ‌گوآیدو، سركرده شورشیان ونزوئلا مدعی شده بود علی‌رغم میانجیگری نروژ، به هیچ چیز غیر از كناره‎گیری مادورو راضی نمی‏‌شود. وزارت خارجه نروژ روز یكشنبه اعلام كرد نمایندگان دولت و مخالفان تصمیم گرفته‌اند بار دیگر در اسلو مذاكره كنند. دور اول این مذاكرات 16 مه (26 اردیبهشت) در پایتخت نروژ
برگزار شد.
خوآن گوآیدو، سركرده مخالفان دولت ونزوئلا چندی پیش از آمریكا خواسته بود برای سرنگونی مادورو رئیس‌جمهور قانونی این كشور دخالت نظامی كند. مایك پمپئو، وزیر خارجه آمریكا نیز به‌تازگی عنوان كرده بود دولت ترامپ در حال آماده شدن برای استفاده از برخی گزینه‌ها در راستای سرنگون كردن دولت نیكلاس مادوروست. ونزوئلا ماه‌هاست با بدترین چالش‌های اقتصادی به دلیل فشار و تحریم اقتصادی آمریكا دهه‌های اخیر روبه‌رو بوده و در این میان خوآن ‌گوآیدو رئیس پارلمان این كشور نیز در یك اقدام خیانتكارانه خود را رئیس جمهور این كشور خواند و از طرف برخی كشورهای خارجی به‌خصوص آمریكا نیز به رسمیت شناخته شد. یك ماه پیش گوآیدو طی یك فراخوان عمومی از مردم ونزوئلا خواست طی یك راهپیمایی میلیونی خواستار كناره‌گیری مادورو از قدرت شوند اما این طرح شكست خورد و او نتوانست آرزوهای دشمنان ونزوئلا را برآورده کند.