نسخه Pdf

پایان نامه

پایان نامه

هدیه ای برای دایی شهید: مهلا مومن زاده، دختر 17‌ساله ایرانی دو هفته پیش در منچستر انگلیس روی سکوی قهرمانی رفت و توانست مدال نقره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان را بر گردن آویزد، او هفته گذشته نیز یک بار دیگر روی سکو رفت. اما این بار نه سکوی قهرمانی که سکوی اخلاق و بزرگی.  مومن زاده مدال خود را در حالی در مراسمی ویژه به موزه آستان قدس رضوی تقدیم کرد که پدر شهید عباس غیاثوندی به همراه سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو حضور داشتند و مهلا مومن زاده مدال نقره خود را با یاد دایی شهید خود شهید عباس غیاثوندی به این موزه
 تقدیم کرد. 

​​​​​​​فرنگیس به روایت سیما تیرانداز: کتاب «فرنگیس» روایت دلیری‌های خانم فرنگیس حیدرپور، شیرزن خطه گیلان‌غرب، به قلم خانم مهناز فتاحی از روایت‌های خواندنی مقاومت زنان ایرانی در برابر مهاجمان بعثی، در دوران دفاع مقدس است که تاکنون بارها تجدیدچاپ شده است و رهبر انقلاب هم تقریظی بر این اثر نوشته‌اند و آن را بخش ناگفته و با اهمیتی از حوادث دوران دفاع مقدس معرفی کردند. خانم سیما تیرانداز، بازیگر خوب کشورمان به تازگی این کتاب را به‌صورت صوتی و تصویری خوانده است و در فضای مجازی با یک جست‌وجوی ساده قابل دسترسی است. پیشنهاد  می کنیم اگر برای مطالعه فرصت ندارید، دست کم این کتاب را به روایت سیما تیرانداز بشنوید یا تماشا کنید.

​​​​​​​چرا کاکائو نخوریم؟: کاکائو از جمله خوراکی های پرطرفدار به‌خصوص میان کودکان است، اما تاکنون مطالب ضد و نقیض زیادی درباره مصرف کاکائو و فواید یا مضرات آن گفته و منتشر شده است، آیا مصرف کاکائو سودمند است یا می‌تواند مضرات مختلفی را داشته باشد؟ آیا خوردن شیرکاکائو و شکلات‌های حاوی کاکائو برای افزایش انرژی مناسب است؟! دکتر منتظر، پزشک و پژوهشگر و مولف طب ایرانی -  اسلامی در یک جمله به این پرسش پاسخ داده است: «زیاده‌روی در مصرف چای وارداتی، قهوه، نسکافه و کاکائو موجب افزایش سودا در بدن می‌شود، ضمن این‌که طبق اخبار واصله در ایران کاکائوی واقعی نداریم و آنچه به نام کاکائو رواج دارد، ماده‌ای شبیه‌سازی شده است.»