تسخیر جهان در ارومیه

والیبالیست‌های کشورمان در ادامه درخشش در بازی‌های لیگ ملت‌های جهان روسیه را نیز شکست دادند

تسخیر جهان در ارومیه

تیم ملی والیبال ایران در آخرین و حساس‌ترین دیدار خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها به مصاف روسیه رفت و با نتیجه
 3 بر 2 به پیروزی رسید.
تیم ایران که تا پیش از این 7 برد و 21 امتیاز از 8 بازی قبلی خود اندوخته بود، دیروز به مصاف تیم قدرتمند و عنوان‌دار روسیه رفت.  سالن غدیر ارومیه مانند جمعه و شنبه لبریز از جمعیت مشتاق و با شکوه هر چه تمامتر از بازی تیم ملی والیبال ایران پذیرایی کرد.  تیم ایران در حالی برابر شاگردان توماس ساملوو قرار گرفت که از ۱۴ بازی قبلی مقابل روسیه پر از افتخار، تنها 3 پیروزی به دست آورده بود. آخرین تقابل ۲تیم هم سال گذشته در جریان لیگ ملت های ۲۰۱۸ با حساب ۳ بر یک به سود روسیه به پایان رسید.  ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران، موسوی، غفور، عبادی پور، حضرت پور (لیبرو) فیاضی و معروف (کاپیتان) را در ترکیب ابتدایی قرار داد و بازی در میان تشویق‌های پرشور تماشاگران آغاز شد. همان طور که پیش‌بینی می‌شد روسها هم مانند لهستانی‌ها و کانادایی‌ها، ست اول را به دلیل عدم تمرکز تقدیم ایران کردند.  جو استثنایی سالن غدیر آنقدر خاص بود که تیم‌های مهمان ست اول را فقط برای آشنایی با اتمسفر سالن می‌گذاشتند و روسها هم همین طور بودند. به این ترتیب برتری 25 بر 20 به نام ایران نوشته شد.

طلایی به نام اراده 
داستان ست دوم کاملا متفاوت بود. بازیکنان روسیه که با فضای سالن آشنا شده بودند، از همان ابتدا اختیار عمل را در دست گرفتند و خیلی سریع فاصله امتیازهای خود را با میزبان افزایش دادند.  این فاصله در لحظاتی از بازی تا 5 امتیاز هم بالا رفت؛ اما بازیکنان ایران باز هم اراده منحصر به فرد خود را نشان دادند تا برای  چندمین بار ثابت شود ایرانی اگر بخواهد می‌‌تواند. امیر غفور (که در بازی با لهستان 28 امتیاز گرفته بود)، سعید معروف، محمد موسوی، پوریا فیاضی، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور در دقایق پایانی ست دوم، کم ‌نقص و شاید هم بی‌نقص عمل کردند و در میان شگفتی روسها، این ست را با نتیجه 26 بر 24 به سود خود کردند.
یک برد شیرین دیگر
در ست سوم دیگر مقاومتی از سوی روسها شاهد نبودیم. بازیکنان ایران که با پیروزی در ست دوم، روحیه خود را در بالاترین حد می‌دیدند، با حمایت تماشاگران امتیازها را یکی پس از دیگری درو کردند. فاصله امتیازهای ما با روسیه در وقت استراحت فنی دوم این ست، 5 امتیاز (16 بر 11) بود. 
بازیکنان تیم ملی که به دلیل 5 سته شدن بازی با لهستان، کمی خسته بودند، کار را در همان ست سوم تمام کردند تا این بازی به ست چهارم و پنجم کشیده نشود. نتیجه ست سوم 25 بر 23 ثبت شد تا آخرین بازی ایران در هفته سوم هم با برد تیم دوست‌داشتنی ایران تمام شود.  

میزبانی خوب ارومیه
ارومیه از همه توان خود استفاده کرد تا بهترین میزبانی را از هفته سوم لیگ ملتهای والیبال داشته باشد. بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌‌های کانادا، لهستان و روسیه در کنفرانس‌ها این جمله مشترک را بیان کردند که جوی مانند سالن غدیر را شاید دیگر تجربه نکنند و میزبانی ارومیه عالی بود. 
​​​​​​​
سفر به اردبیل 
تیم ملی با 8 برد و 24 امتیاز از 9 بازی به کار خود در هفته سوم پایان داد. ارومیه برای ما آمد داشت و از بازی با 3 حریف نامدار و قدرتمند 8 امتیاز گرفتیم و تا حدود زیادی نسبت به صعودمان به دور نهایی بازیها در آمریکا مطمئن شدیم.  حالا باید برای هفته چهارم آماده شویم. 3مسابقه در سالن حسین رضازاده مقابل تیم‌های  پرتغال (جمعه)، استرالیا (شنبه) و فرانسه (یکشنبه) و امتیازهایی که می‌تواند صعود ما را به مرحله نهایی بازی‌ها در شیکاگو قطعی کند. البته ما 3بازی مقابل صربستان، بلغارستان و آمریکا  در هفته ششم را هم پیش‌رو  داریم.