تشریح شلیك خونین به پسر نوجوان

2 قتل در پرونده مامور پلیس

تشریح شلیك خونین به پسر نوجوان

مامور پلیس كه در جریان اجرای طرح مبارزه با معتادان و موادفروشان به یك پسر نوجوان شلیك كرده و وی را كشته بود پای میز محاكمه ایستاد و ابراز پشیمانی كرد. وكیل اولیای‌دم در حالی برای این متهم حكم قصاص خواست كه گفت: وی سال‌ها قبل نیز در جریان تعقیب و گریز پلیسی دست به شلیك مرگبار زده بود.
 به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از تابستان سال 95 به‌دنبال شلیك مرگبار یك مامور پلیس در جریان اجرای طرح مبارزه با معتادان و موادفروشان و پاكسازی پارك‌ها از معتادان و موادفروشان آغاز شد. یكی از ماموران پلیس به نام فرید در درگیری با معتادان به یك پسر 16ساله به نام امیر شلیك كرد و موجب مرگ وی شد.فرید در بازجویی‌ها گفت: به محض ورود ما به پارك، معتادان و مواد‌فروشان همگی فرار كردند، ولی چند نفر به سمت ما حمله‌ور شدند و شروع به سنگ‌پرانی كردند. آنها اسلحه در دست داشتند و من برای دفاع از خود و همكارانم ناچار به شلیك تیر هوایی شدم. چون قسمتی از پارك سنگلاخ بود، پایم سر خورد و احتمالا در حال افتادن به زمین تیر از سلاحم به مقتول شلیك شده است.
 وقتی پزشكی قانونی در گزارشی اعلام كرد تیر به صورت مستقیم به ریه پسر نوجوان شلیك شده است برای مامور پلیس كیفرخواست صادر و پرونده‌اش به دادگاه كیفری یك استان تهران فرستاده شد. وی پای میز محاكمه ایستاد و ادعا كرد گلوله مرگبار از سلاح وی شلیك نشده و ممكن است همكارش دست به شلیك مستقیم زده باشد. با طرح این ادعا پرونده برای تكمیل تحقیقات به پلیس آگاهی برگردانده شد. در بررسی‌های اسلحه‌شناسی روشن شد گلوله از سلاح فرید شلیك شده است.با تكمیل تحقیقات، فرید دیروز برای آخرین دفاع در شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی‌بوئینی و با حضور یك قاضی مستشار پای میز محاكمه ایستاد.در ابتدای جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص را مطرح كردند. مادر قربانی گفت:پسرم دو هفته قبل از این ماجرا همراه دوستانش برای كار به تهران آمده بود كه كشته شد. او فقط 16سال داشت و معتاد یا مواد‌فروش نبود.سپس وكیل اولیای‌دم به دفاع پرداخت و گفت: در بررسی‌ها روشن شده است متهم سال‌ها قبل نیز در جریان درگیری با یك متهم به وی شلیك كرده و مرتكب قتل شبه‌عمد شده است. باید اینجا از نیروی انتظامی سؤال كرد چرا كسی را كه مهارت لازم در به‌كارگیری از سلاح ندارد برای اجرای طرح‌هایی مانند طرح مبارزه با معتادان و موادفروشان می‌فرستد. این وكیل دادگستری گفت: وكلای نیروی انتظامی ادعا می‌كنند گلوله به بازوی مقتول شلیك شده و كشنده نبوده است. درحالی كه پزشكی قانونی علت فوت را پارگی ریه اعلام كرده و این شلیك كشنده بوده است. از این‌رو برای متهم حكم قصاص می‌خواهم. سپس فرید در جایگاه ویژه ایستاد و به عنوان آخرین دفاع گفت: من واقعا قصد كشتن پسر نوجوان را نداشتم. مقتول و دوستانش كه همگی معتاد و خلافكار بودند به ما سنگ‌پرانی می‌كردند و من برای این‌كه خشونت آنها را مهار كنم دست به شلیك زدم، اما قصدم كشتن هیچ‌یك از آنها نبود و از مرگ پسر نوجوان متاسفم. در پایان جلسه، قضات وارد شور شده تا رای صادر كنند.