مجازات مرگ برای قاتلی كه توبه شكست

مجازات مرگ برای قاتلی كه توبه شكست

مجرم سابقه‌دار كه دست به جنایت زده و با رضایت اولیای دم به زندگی برگشته بود، این‌بار در جشن عروسی دست به جنایت مستانه زد. وی دیروز از سوی قضات دادگاه به قصاص محكوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده ازشامگاه یكم اردیبهشت 96 به دنبال وقوع جنایتی خونین در مراسم جشن عروسی در دستور كار ماموران كلانتری 158 بی‌سیم قرار گرفت. شواهد نشان می‌داد یكی از مهمانان به نام امیر با ضربه چاقو به سینه‌اش به‌شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شده است. ماموران راهی بیمارستان مورد نظر شده و در تحقیقات دریافتند ضارب یك مرد 35ساله به نام سعید است كه بلافاصله از محل گریخته است. با گذشت 11روز از این ماجرا سعید ردیابی و بازداشت شد و در این بین از بیمارستان خبر رسید امیر به دلیل شدت خونریزی و عفونت ناشی از چاقو خوردگی جان سپرده است.
با مرگ امیر پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و در تحقیقات پلیسی روشن شد سعید یك مجرم سابقه‌دار است و مدتی قبل به اتهام قتل بازداشت شده، اما توانسته بود با جلب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یابد و از زندان آزاد شود.
سعید به اتهام قتل، عربده‌كشی، چاقو‌كشی، تخریب خودروی پارك شده در محل و ایجاد رعب و وحشت در شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی قربان‌زاده و با حضور یك قاضی مستشار پای میز محاكمه ایستاد. در ابتدای این جلسه پدر و مادر امیر برای قاتل پسرشان حكم قصاص خواستند.
سپس سعید به دفاع پرداخت و گفت: آن شب به جشن عروسی یكی از اقوام دعوت شده بودم. بعد از پایان جشن عروسی به پیشنهاد یكی از دوستانم مشروب خوردم و مست شدم.حال طبیعی نداشتم كه وارد حیاط تالار شدم. در حیاط، مقتول با یكی از دوستانش ایستاده بود. او به من خیره شد و مرا مسخره كرد. من هم در اوج مستی به رویش چاقو كشیدم و بعد از تخریب خودرویی كه در همان حوالی بود یك ضربه به سینه امیر زدم، اما من او را نمی‌شناختم و خصومتی با او نداشتم.
وی درباره جنایتی كه قبلا مرتكب شده و با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافته بود نیز گفت: دو سال قبل از قتل امیر، در پی درگیری با یكی از بچه‌های محل در خیابان بی‌سیم دست به چاقو بردم و یكی از دوستانم را كشتم. در زندان توانستم رضایت اولیای دم را جلب كنم و از زندان آزاد شوم. می‌خواستم زندگی تازه‌ای را آغاز كنم، اما این بار در اوج مستی دست به قتل زدم. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و سعید را به قصاص محكوم كردند.